• Buradasın

    Şarjlı testerenin kömürü ve dişlisi nasıl değiştirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şarjlı testerenin kömürü ve dişlisi değişimi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    Kömür Değişimi:
    1. Hazırlık: Testerenin tamamen kapalı olduğundan ve aküsünün çıkarıldığından emin olun 2.
    2. Kapağı Çıkarın: Karbon fırçaların konumunu belirleyin ve kapağı, vidaları sökerek çıkarın 25.
    3. Kömürü Çıkarın: Karbon fırçanın somununu sökün ve fırçayı çıkarın 2. Aşınmış veya deforme olmuş olup olmadığını kontrol edin 2.
    4. Yeni Kömürü Yerleştirin: Yeni karbon fırçayı motora yerleştirin ve somunu bir somun anahtarıyla sabitleyin 2. Kapağı orijinal pozisyonuna geri takın ve vidalarla sabitleyin 2.
    5. Test Edin: Pili takın ve gücü açarak testereyi çalıştırın 2.
    Dişli Değişimi:
    1. Güvenliği Sağlayın: Testereyi kapatın ve bujiyi çıkarın 3.
    2. Kapağı ve Elemanları Çıkarın: Somunları gevşeterek kapağı ve çubuğu çıkarın, zinciri sökün 3.
    3. Eski Dişli: Tespit klipsini veya cıvatasını sökerek eski zincir dişlisini çıkarın 3.
    4. Yeni Dişli: Yeni zincir dişlisini takın ve yerine sıkıca oturduğundan emin olun 3.
    5. Yeniden Montaj: Çubuğu ve zinciri doğru hizalayarak yeniden takın, kapağı yerine koyun ve somunları iyice sıkın 3.
    6. Test Edin: Bujiyi yeniden takarak testereyi çalıştırın ve her şeyin doğru çalıştığından emin olun 3.
    Bu işlemleri yaparken, testerenin iç mekanizmasını dikkatlice incelemek ve gereksiz güvenlik tehlikelerinden kaçınmak önemlidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Elektrikli testere motoru nasıl sökülür?

    Elektrikli testere motorunu sökmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Benzin ve yağı boşaltın: Testereyi birleştirmeden önce benzini ve varsa yağ deposundaki yağı tamamen boşaltın. 2. Üst kapağı çıkarın: Üç cıvatayı sökerek üst kapağı çıkarın. 3. Hava filtresini temizleyin: Köpüğü ve hava filtresinin bir parçasını çıkarın. 4. Yakıt hortumunu ve tahrik çubuğunu çıkarın: Yakıt hortumunu ve ardından tahrik çubuğunu sökün. 5. Kablo ucunu çıkarın: Kablo ucunu çıkarın ve gaz hortumunu memeden sola doğru çekin. 6. Şanzımanı ayırın: Motoru dişli tarafından sabitleyen vidaları sökün ve şanzımanı motordan ayırın. Bu işlemler sırasında, motorun ve parçaların kaybolmasını önlemek için küçük parçaları dikkatlice çıkarmak önemlidir. Eğer bu işlemle ilgili deneyiminiz yoksa, bir uzmana danışmanız önerilir.

    Şarjlı zincir testere bakımı nasıl yapılır?

    Şarjlı zincir testerenin bakımı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Testere zincirinin yağlanması: Testere zincirinin ve kılavuzun yağlanması önemlidir. 2. Zincir gerginliğinin kontrolü: Testere zincirinin gerginliği düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerektiğinde sıkılmalıdır. 3. Hava filtresinin temizlenmesi: Hava filtresi kirlendiğinde çıkarılmalı, temizlenmeli veya değiştirilmelidir. 4. Bileme: Kör veya hasarlı testere zinciri kullanılmamalıdır. 5. Uzun süreli saklama: Testereyi uzun süre saklayacaksanız, yakıt deposunun boş ve temiz olduğundan emin olunmalı, zincir ve kılavuz temizlenip pas önleyici yağ püskürtülmelidir. Bu işlemler, testerenin ömrünü uzatmak ve güvenli kullanımını sağlamak için gereklidir.

    Şarjlı testere kollektör dişlisi neden bozulur?

    Şarjlı testerenin kollektör dişlisinin bozulmasının birkaç nedeni olabilir: 1. Aşırı Isınma: Motor sargılarının aşırı ısınması, sargıların tahrip olmasına ve kollektör dişlisinin zarar görmesine yol açabilir. 2. Kısa Devre: Elektrikli testerenin içinde yoğuşma suyu birikmesi sonucu oluşan kısa devre, kollektör dişlisinin yanmasına neden olabilir. 3. Aşınmış Fırçalar: Fırçaların aşınması, kollektör ile olan teması keserek motorun çalışmasını engeller. 4. Kalitesiz Montaj: Arızalı ekipman ve kalitesiz montaj, kollektör dişlisinin bozulmasına katkıda bulunabilir.

    Elektrikli testere dişlisi neden kırılır?

    Elektrikli testere dişlisinin kırılma nedenleri şunlar olabilir: 1. Yanlış Kullanım: Yetersiz yağlama, uygun olmayan testere tipi veya yanlış kesme hızları gibi hatalar dişlinin kırılmasına yol açabilir. 2. Aşırı Gergi: Testerenin aşırı gerilmesi, gövde kırılmasına, oluklarda veya arka kenarda çatlaklara neden olabilir. 3. Körelmiş Testere: Aşınmış ve körelmiş bir testere ile çalışmaya devam etmek, dişlinin kırılma riskini artırır. 4. Makina Kusurları: Yatakların veya kılavuzların yanlış hizalanması gibi makine kusurları, dişlinin dönerken bükülmesine veya kırılmasına neden olabilir. 5. Kaynak Hataları: Kaynak hatası bulunan dişliler, montaj sırasında veya ilk kullanımda kopma riski taşır.