• Buradasın

    Relüktans nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Relüktans, elektrikteki direncin manyetik devredeki karşılığıdır 1. Bir malzemenin manyetik alana gösterdiği direnci ifade eder 1.
    Relüktans motorları ise ferromagnetik rotorunda sabit olmayan manyetik kutuplar içeren senkron motorlardır 23. Bu motorlar, sanayide sıkça kullanılır ve avantajları arasında basit ve ucuz imalat, küçük hacimde yüksek moment üretimi ve daha az anahtarlama elemanına ihtiyaç duyma bulunur 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Senkron relüktans motor nedir?

    Senkron relüktans motor (SynRM), standart AC motor statoru ile kayıpsız rotor dizaynını birleştiren bir motor türüdür. Bazı özellikleri: Yüksek verimlilik: Enerji kayıpları, IE2 verimlilik sınıfındaki motorlarla kıyaslandığında %40 oranında azaltılabilir. Dayanıklılık: Mıknatıs içermemesi ve basit rotor yapısı sayesinde daha dayanıklıdır. Düşük bakım gereksinimi: Mıknatıs bulunmaması, ters EMF'nin oluşmamasına ve sürücünün ilave bir korumaya ihtiyaç duymamasına olanak tanır. Yüksek tork yoğunluğu: Rotor nüvesinde sadece ferromanyetik malzeme kullanılır. Hız kontrol kolaylığı: ABB hız kontrol cihazları ile tork üretimi optimize edilebilir. Kullanım alanları: Vinç uygulamaları; Yüksek hızlı pompa uygulamaları; Fan ve pompa gibi değişken yüklerin söz konusu olduğu uygulamalar.

    Relüktansta hangi kuvvet etki eder?

    Relüktans (manyetik direnç), manyetik bir devrenin içinde yer alan manyetik akının hareketine karşı koyan bir zorluktur. Relüktans üzerinde etkili olan kuvvetler: Manyetomotor kuvvet (MMK). Teğetsel kuvvet. Relüktans, hava aralığı büyük olan kısımlarda yüksek, küçük olan kısımlarda ise düşüktür.

    Relüktans motor nasıl çalışır?

    Relüktans motor, ferromagnetik rotorunda sabit olmayan manyetik kutuplar içeren bir senkron motor türüdür. Çalışma prensibi şu şekilde özetlenebilir: 1. Statör Sargısı: Alternatif akım stator sargısına uygulandığında, bobinden sinüsoidal bir akım geçer ve değişen bir manyetik akı meydana gelir. 2. Kuvvet Çizgileri: Statördeki N kutbundan S kutbuna doğru giden kuvvet çizgileri, hava aralığının büyük olduğu yerde daha büyük, küçük olduğu yerde ise daha küçük bir manyetik dirençle karşılaşır. 3. Manyetik Akı Kayması: Bu nedenle kutupların manyetik akıları, kutup yüzeylerinde daha küçük manyetik direnç gösteren kısma doğru kayar ve her yarım peryotta yön değiştirir. 4. Rotor Hareketi: Rotor, bu manyetik akının kutup yüzeyindeki hareketinin sağladığı etkiyle döner.