• Buradasın

    PTT e-tebligat aktifleştirme ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    PTT e-tebligat (UETS) aktivasyon işlemi, hesap "Aktivasyon Bekliyor" statüsündeyken gerçekleştirilir 13. Bu işlem, gerçek kişiler için elektronik imza veya mobil imza ile online olarak ya da PTT merkezlerine başvuru yaparak, tüzel kişiler için ise işlem yetkilileri tarafından e-Devlet, e-İmza, mobil imza veya PTT AŞ sistemi üzerinden yapılabilir 13.
    Aktivasyon işlemi tamamlandıktan sonra, e-tebligat adresi gönderici kurumlar tarafından UETS Adres Rehberi'ne otomatik olarak kaydedilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-tebligat şerhi ne zaman alınır?

    E-tebligat şerhi, elektronik tebligat adresi almak için başvuru yapıldığında alınır. Bu başvuru, zorunluluğun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde ilgili kurum, kuruluş veya birlik tarafından PTT'ye yapılmalıdır. Elektronik tebligat adresi almak için başvuru adımları: 1. Gerçek kişiler: e-Devlet üzerinden UETS üzerinden iki aşamalı kimlik doğrulama yöntemiyle başvuru yapabilir. 2. Tüzel kişiler: MERSİS numarası ve sistem bilgileri ile PTT'ye başvurmalıdır. Elektronik tebligat adresi alındıktan sonra, tebligatların elektronik yolla yapılması zorunludur.

    E-tebli̇gat kaç gün içinde tebliğ edilmiş sayılır?

    7201 sayılı Tebligat Kanunu'na göre, elektronik yolla yapılan tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılır. Bu hesaplamada, elektronik tebligatın yapıldığı gün dikkate alınmaz; takip eden günden itibaren 5 gün sayılır.

    Elektronik Tebligat Aktivasyon Bekliyor Ne Demek?

    Elektronik Tebligat (UETS) aktivasyon bekliyor ifadesi, hesabın kullanıma açılmamış olduğunu belirtir. UETS hesabınızın aktif hale getirilmesi (kullanıma açılması) için iki yöntem bulunmaktadır: 1. Online Aktivasyon: PTT'nin etebligat.gov.tr adresindeki sistemine e-imza veya mobil imza ile giriş yaparak aktivasyon işlemini gerçekleştirebilirsiniz. 2. PTT Merkezleri: PTT şubelerine başvurarak da hesabınızı aktifleştirebilirsiniz. Aktivasyon işlemi sırasında e-posta ve SMS için mobil telefon numaranızın UETS sistemine girilerek doğrulanması gerekmektedir.

    PTT e-tebligat nasıl alınır?

    PTT e-tebligat (UETS) almak için iki yöntem bulunmaktadır: 1. Online Başvuru: Gerçek kişiler, e-devlet, elektronik imza veya mobil imza ile PTT Merkezlerine gitmeden Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi'nde bulunan başvuru ekranından hesaplarını açabilirler. 2. PTT Şubelerinden Başvuru: Gerçek kişiler ve tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğu bulunmayan tüzel kişiler, PTT şubelerine giderek başvuru yapabilir. Başvuru için gerekli belgeler: Türk vatandaşları için; kimlik numarası bulunan Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport veya kanunen kimlik yerine geçen geçerli resmi belge. Yabancılar için; yabancı kimlik numarası, mavi kart numarası, pasaport. Tüzel kişiler için; tabi oldukları sistem bilgileri ve işlem yetkililerini gösteren bilgi ve belgeler. PTT, başvuru sahibinden ek bilgi ve belgeler de talep edebilir.

    E-tebligat başvuru süresi geçerse ne olur?

    E-tebligat başvuru süresinin geçmesi durumunda, Vergi Usul Kanunu'nun Mükerrer 355. maddesi uyarınca özel usulsüzlük cezası uygulanır. Ayrıca, e-tebligat sistemine dahil olma zorunluluğu bulunan mükellefler, süresinde bildirimde bulunmazsa, re'sen oluşturulan internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresi tebliğ edilerek e-tebligat gönderimi başlatılır. Zorunluluk kapsamında bulunan tüzel kişiler için, vergi levhasının çıkarıldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde e-tebligat başvurusunda bulunulması gerekir.

    E tebligat için e-imza şart mı?

    E-tebligat sistemine giriş ve tebligat görüntüleme işlemleri için e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır. Sistem kullanıcıları, e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gibi alternatif kimlik doğrulama yöntemlerini kullanarak e-tebligat sistemine giriş yapabilir ve kendilerine iletilen tebligatları görüntüleyebilirler. Ancak, daha çok tebligatlara cevap verme ve resmi belgeleri imzalama gibi işlemler için e-imza kullanımı gereklidir.

    E-tebligat aktivasyon yapılmazsa ne olur?

    E-tebligat aktivasyonunun yapılmamasının sonuçları, mükellefin yasal durumuna göre değişiklik gösterir: Zorunlu mükellefler için (kurumlar vergisi, gelir vergisi mükellefleri vb.) aktivasyon yapılmaması durumunda, Vergi Usul Kanunu'nun ilgili ceza hükümleri uygulanır ve re'sen internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifre tebliğ edilerek e-tebligat gönderimi başlatılır. Gönüllü kullanıcılar için aktivasyon yapılmaması bir sorun yaratmaz; bu kişiler istedikleri zaman başvuru yaparak sisteme dahil olabilirler. Ayrıca, e-tebligat aktivasyonunun yapılmaması, resmi yazışmaların dijital ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde yürütülmesini de engeller.