PECS (Picture Exchange Communication System), konuşamayan veya konuşmayı işlevsel olarak kullanamayan otizmli çocuklara alternatif bir iletişim yöntemi olarak geliştirilen bir sistemdir. PECS yöntemi altı aşamaya ayrılır: 1. İletişim girişiminde bulunmak: Çocuk, masada duran resimli kartı öğretmenine vererek pekiştirece ulaşır. 2. İletişimi farklı ortamlarda gerçekleştirmek: Çocuk, dosyasında bulunan resimli kartı uygulamacıya verir ve pekiştirece ulaşır. 3. Birden fazla resimli kart arasından seçim yapmak: Çocuk, istediği pekiştirecin kartını seçip uygulamacıya verir. 4. Resimli kartlarla cümle kurmak: Çocuk, iki veya daha fazla kartı yan yana koyarak kartlar üzerinden cümle kurar. 5. "Ne istiyorsun?" sorusuna yanıt vermek: Öğrencinin isteğini bildirmesi için birçok resimli kart kullanılarak öğrenciye istediği şey sorulur ve öğrenci kartı göstererek adını söyler ve pekiştirecine ulaşır. 6. Nesne ve etkinliklerle ilgili görüş bildirmek: Çoklu resimli kartlar çocuğa sunulur ve gösterilen resimli kart üzerinden farklı sorular sorularak cümle kurması amaçlanır. PECS yöntemi, uygulamalı davranış analizi ilkelerine dayanır ve dil ve konuşma terapisi seansları ile desteklenebilir.