• Buradasın

    PBR ve geleneksel texturing arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    PBR (Physically Based Rendering) ve geleneksel texturing arasındaki temel farklar şunlardır:
    PBR Texturing:
    • Gerçekçilik: PBR, ışığın gerçek dünyadaki malzemelerle etkileşim şeklini simüle ederek daha gerçekçi ve tutarlı sonuçlar üretir 24.
    • Maplar: Albedo, metallik, pürüzlülük, ortam oklüzyonu gibi çeşitli haritalar kullanır 23.
    • Platform Uyumu: Farklı aydınlatma koşullarında ve platformlarda tutarlılık sağlar, bu nedenle oyunlar, VR ve AR için idealdir 14.
    • Hesaplama Gücü: Daha fazla hesaplama gücü ve bellek gerektirir 1.
    Geleneksel Texturing:
    • Stilize Edilmiş: Manüel ayarlamalar ve stilize edilmiş dokular kullanır 3.
    • Aydınlatma Ayarları: Her yeni aydınlatma senaryosu için ayarların manuel olarak yapılmasını gerektirir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    PBR nedir?

    PBR, "Physically Based Rendering" kelimelerinin kısaltmasıdır ve fiziksel tabanlı işleme veya fiziksel tabanlı renderleme olarak bilinir. PBR, ışığın 3D modeller üzerinde gerçek yaşam malzemeleri gibi nasıl tepki verdiğini simüle etmeyi amaçlayan bir doku iş akışıdır. PBR, oyun, mimari görselleştirme, ürün tasarımı, film ve televizyon gibi çeşitli alanlarda kullanılır. PBR iş akışında iki ana yöntem bulunur: 1. Metalik Pürüzlülük (Metallic Roughness). 2. Aynasal Parlaklık (Specular Glossiness).