Buradasın
Multichannel ve omnichannel farkı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Multichannel (çok kanallı) ve omnichannel (omni-kanallı) arasındaki temel farklar şunlardır:
- Kanal entegrasyonu: Multichannel'da kanallar bağımsız çalışırken, omnichannel'da tüm kanallar birbirine entegre edilmiştir 34.
- Müşteri deneyimi: Omnichannel'da müşteri, bir kanalda başladığı işlemi başka bir kanalda devam ettirebilir veya tamamlayabilir 34. Multichannel'da ise bu mümkün olmayabilir 4.
- Marka tutarlılığı: Omnichannel'da tüm kanallarda fiyatlandırma, kampanya ve mesaj tutarlılığı korunur 3. Multichannel'da ise her kanal kendi dinamiklerine göre farklı bir deneyim sunabilir 4.
- Operasyonel karmaşıklık: Multichannel'ın uygulanması daha kolay olabilirken, omnichannel için teknolojik altyapı ve veri entegrasyonu gereklidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: