• Buradasın

    MAKS sorgulama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MAKS (Mekansal Adres Kayıt Sistemi) sorgulama işlemi için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. nvi.gov.tr adresine gidilir 4.
    2. "Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS)" bölümüne girilir 4.
    3. Sorgulama işlemi gerçekleştirilir.
    Ayrıca, MAKS ile ilgili daha fazla bilgi ve destek için Alo 199 (Çağrı Merkezi) aranabilir 4.
    MAKS projesi, adres kayıt sisteminde tutulan adres bilgilerinin coğrafi koordinatlarla birleştirilmesi ve bu altyapının diğer sistemlere entegre edilebilmesi amacıyla Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MAKS numarataj sorgulama nedir?

    MAKS numarataj sorgulama, Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS) üzerinden yapılan adres verilerini karşılaştırma ve güncelleme işlemidir. Bu sorgulama ile: - Yerel sistemde bulunan veriler ile MAKS servisinde bulunan veriler karşılaştırılabilir. - Akıllı numarataj verisi olmayan bölgeler için MAKS servisinden toplu halde kayıt aktarılabilir. - Mahalle, yol, yapı, kapı ve bağımsız birim sorgulamaları yapılabilir.

    MAKS sistemi nasıl çalışır?

    Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS) şu şekilde çalışır: 1. Mevcut Verilerin Toplanması: Yetkili idarelerdeki (belediyelerin, özel idarelerin, organize sanayi bölge müdürlüklerinin ve serbest bölgelerin) coğrafi ve coğrafi olmayan adres verileri toplanır. 2. Veri Tabanı Yapısına Uygun Hale Getirme: Coğrafi verileri olmayan idarelerin verileri işlenir ve coğrafi verileri oluşturulur. 3. Saha Çalışmaları: Oluşturulan coğrafi veriler ile sahaya çıkılır, mevcut adreslerin kontrolü yapılır ve veri tabanında olmayan adresler belirlenir. 4. Entegrasyon: Fazla adresler silinir, eksik adresler eklenir ve veriler MAKS veri tabanı yapısına göre düzenlenerek sisteme entegre edilir. 5. Paylaşım: Adres verisi, mekânsal konum bilgisi ile birlikte raporlanır ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından ihtiyacı olan tüm kamu kurumları ile resmi bilgi niteliğinde paylaşılır. MAKS, adres verilerinin mekânla ilişkilendirilmesini ve bu verilerin diğer sistemlere entegre edilmesini sağlar.

    MAKS sistemi ne zaman aktif oldu?

    Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS), 24 Haziran 2011 tarihinde hizmet alımı ihalesiyle başlamış ve 2012 yılında tamamlanmıştır. 2014 yılında ihale edilen Mekansal Adres Kayıt Sistemi Veri Üretimi ve Yaygınlaştırma Pilot Uygulama Projesi'nin tamamlanmasıyla birlikte 144 yetkili idare (belediyeler, özel idareler, organize sanayi bölge müdürlükleri ve serbest bölgeler) MAKS'tan faydalanmaya başlamıştır. Projenin ülke genelinde yaygınlaştırılması amacıyla, 31.12.2015 tarihinde ASELSAN A.Ş. ile "Mekansal Adres Kayıt Sistemi Veri Üretimi ve Yaygınlaştırma Projesi" işine ilişkin sözleşme imzalanmıştır. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun açıklamalarına göre, MAKS projesinin 2020 yılının sonunda tamamlanması hedeflenmiştir.

    MAKS bilgi sistemi nedir?

    MAKS, "Mekansal Adres Kayıt Sistemi" anlamına gelir. MAKS bilgi sistemi, T.C. İçişleri Bakanlığına bağlı Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen bir projedir. MAKS bilgi sisteminin temel hedefleri: Ulusal Adres Veri Tabanı'na (UAVT) mekansal bir boyut kazandırarak daha etkin ve fonksiyonel bir altyapı oluşturmak. Mekansal adres verisinin mevcut standartlara uygun şekilde paylaşımına yönelik veri paylaşım altyapısı oluşturmak. Yapı belgelerinin daha etkin, hızlı, verimli ve hatasız bir şekilde düzenlenmesini sağlamak. Vatandaşların, adres bileşenleri ve yapı belgeleri ile ilgili süreçlere daha hızlı ve doğru bir şekilde erişebilmelerine yönelik bir altyapı oluşturmak.

    MAKS sistemi ne işe yarar?

    MAKS (Mekansal Adres Kayıt Sistemi) projesinin temel amaçları: Adres verilerinin coğrafi koordinatlarla birleştirilmesi. Oluşturulan altyapının diğer sistemlere entegre edilebilmesi. Projenin diğer hedefleri: Ülke genelindeki adres bileşenlerinin daha etkin ve fonksiyonel bir şekilde yönetilmesi. Birçok kurum ve kuruluş tarafından ihtiyaç duyulan mekânsal adres verisinin mevcut standartlara uygun bir şekilde paylaşılması. Yapı belgelerinin daha hızlı, verimli ve hatasız bir şekilde düzenlenmesi. Vatandaşların adres bileşenleri ve yapı belgeleri ile ilgili süreçlere daha hızlı ve doğru bir şekilde erişebilmelerinin sağlanması. MAKS projesi, kamu hizmetlerindeki verimliliği artırmayı, doğru veri üzerinden planlama yapmayı ve afet gibi acil durumlarda müdahale sürelerini kısaltmayı hedeflemektedir.