• Buradasın

    Keypad nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Keypad (tuş takımı), matris çalışma prensibine göre çalışır 1.
    Bir düğmeye basıldığında, bu durum, bulunduğu satır ve sütun üzerinde kısa devre yaparak akımların geçmesine neden olur 1. Örneğin, 4 tuşuna basıldığında, sütun 1 ve satır 2 kestirme yolu kullanılır 1.
    Mikrodenetleyici, basılan tuşları şu şekilde tarar 1:
    • Tüm sütun ve satır veri girişinin algılanması 1.
    • Bir satırın seçilmesi ve bu satırın HIGH olarak ayarlanması 1.
    • Sütun çizgilerinin birer birer kontrol edilmesi 1.
    • Sütun bağlantısı LOW kalırsa, satırdaki düğmeye basılmadığının, HIGH ise hangi sıranın HIGH olarak ayarlandığının tespit edilmesi 1.
    • Algılanan satır ve sütuna karşılık gelen düğmenin tespit edilmesi 1.
    Ayrıca, keypad üzerinde yer alan altı beyaz LED, cihazın durumuna göre geri bildirim verir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Keyboard ve keypad farkı nedir?

    Klavye ve keypad arasındaki temel farklar şunlardır: Kullanım amacı: Klavye, harf, sayı ve sembollerin girilmesi için kullanılırken, keypad genellikle sadece sayıların ve bazı ek işlev tuşlarının girilmesi için kullanılır. Düzen: Klavye, QWERTY düzenine sahip olup harf, sayı ve özel karakterler içeren daha geniş bir tuş takımına sahiptir. Boyut: Klavye genellikle daha büyüktür. Kullanım alanı: Klavye, daha geniş bir kullanım alanına sahiptir ve yazı yazma, e-posta gönderme gibi çeşitli görevler için kullanılabilir. Özelleştirme: Klavye, daha fazla özelleştirme seçeneği sunar; tuş düzeni değiştirilebilir, makrolar atanabilir ve arka aydınlatma özelleştirilebilir.

    Keypad bağlantısı nasıl yapılır?

    Keypad (tuş takımı) bağlantısı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Arduino ile bağlantı: Keypad'in satır pinleri soldaki, sütun pinleri ise sağdaki dijital pinlere bağlanır. Örneğin, 4×4'lük bir keypad için satır pinleri 2, 3, 4 ve 5 numaralı pinlere, sütun pinleri ise 6, 7, 8 ve 9 numaralı pinlere bağlanabilir. 2. Kütüphane ekleme: Keypad kütüphanesi, "Taslak > Library Ekle > Kütüphaneleri Yönet..." yoluyla yüklenir. Kütüphane yöneticisi, gerekli dosyayı indirip kuracaktır. 3. Kod yazma: Kodda, tuş takımının satır ve sütun sayısı ile tuşların haritası tanımlanır. Örneğin, 4×4'lük bir tuş takımı için `const byte ROWS = 4; const byte COLS = 4;` ve tuş haritası `char keys[ROWS][COLS] = {...}` şeklinde olabilir. Keypad bağlantısı ve kullanımı hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: arduinomedia.com'daki "Arduino ile 4x4 Keypad Tuş Takımı Kullanımı" makalesi; robocombo.com'daki "Arduino ile 4x3 ve 4x4 Membran Tuş Takımı Bağlantısı" makalesi; motorobit.com'daki "Arduino ile Keypad Tuş Takımı Kullanımı: Akıllı Kilit Projesi" makalesi.