• Buradasın

    Kamu Bilişim Merkezi ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu Bilişim Merkezi, kamu kurumlarının bilgi teknolojileri altyapısını yöneten ve geliştiren bir birimdir 12. Görevleri arasında:
    • Ağ Sistemleri Yönetimi: Ağ kaynaklarının ve trafiğinin ayarlanması, ağ altyapısının genişletilmesi ve en iyi duruma getirilmesi 1.
    • Veri Merkezi ve Felaket Kurtarma: Uygulama bazında iş sürekliliği ve veri yedekleme politikalarının belirlenmesi 1.
    • Yazılım Geliştirme ve Temini: Yazılım projelerinin yürütülmesi, paket yazılım kullanımı ve açık kaynak kodlu yazılımların değerlendirilmesi 12.
    • Süreç Yönetimi: Kamu hizmetlerinin sunulmasında bilgi sistemleri arasındaki entegrasyonun sağlanması ve süreçlerin optimize edilmesi 2.
    • Eğitim ve Danışmanlık: Kamu bilişim personeline eğitim verilmesi ve diğer kurumlara danışmanlık yapılması 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu bilgi sistemi nedir?

    Kamu bilgi sistemi, kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerini elektronik ortamda tanımlayan ve yöneten bir bilgi yönetim sistemidir. Bu sistemler genellikle aşağıdaki alt modülleri içerir: Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS): Kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilat yapısını ve birimlerini tanımlar. Hizmet Envanteri Yönetim Sistemi (HEYS): Kamu hizmetlerinin süreçler düzeyinde tespitini ve birbirleriyle ilişkilendirilmesini sağlar. Kamu Mevzuat Sistemi (KMS): Resmi Gazete’de yayımlanmayan mevzuatın yer aldığı bilgi sistemidir. Ayrıca, Kamu Hesapları Bilgi Sistemi (KBS) gibi özel amaçlı sistemler de bulunmaktadır.