• Buradasın

    KAAN neden bu kadar önemli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KAAN'ın önemli olmasının bazı nedenleri:
    • Savunma sanayii için dönüm noktası: Türkiye'nin 5. nesil savaş uçağı üretebilen 5 ülkeden biri olmasını sağlar 25.
    • İhracat potansiyeli: Endonezya ile yapılan 10 milyar dolarlık 48 uçaklık ihracat anlaşması, KAAN'ın ilk yurtdışı satışıdır 3.
    • Teknolojik gelişim: KAAN'ın yerli motorla uçabilmesi, Türkiye'nin savunma sanayii teknolojilerini daha da ilerletmesine olanak tanır 3.
    • Hava hakimiyeti: 5. nesil özellikleri sayesinde KAAN, Türk Hava Kuvvetleri'ne önemli bir güç çarpanı sağlar 3.
    • 6. nesil savaş uçağı potansiyeli: KAAN'ın başarısı, Türkiye'nin 6. nesil savaş uçağı üretiminde öncü bir rol üstlenebileceğini gösterir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    KAAN projesi kaç yıl sürecek?

    KAAN projesinin tam anlamıyla seri üretime geçmesi 2026 yılı itibarıyla başlayacaktır. 2028 yılı sonu veya 2029 yılı başında Türk Hava Kuvvetleri'ne teslimatların yapılması hedeflenmektedir. Dolayısıyla, KAAN projesinin toplam süresi yaklaşık 5-6 yıl sürecektir.

    Tf-x kaan kaç yıl gecikti?

    TF-X Kaan projesinin kaç yıl geciktiğine dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, projenin ilk uçuşunun 21 Şubat 2024 tarihinde gerçekleştirildiği ve 2028 yılı sonunda 20 adet uçağın Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesinin planlandığı bilinmektedir. Projenin başlangıç tarihi ve önceki uçuş testleri göz önüne alındığında, bazı kaynaklarda 2-3 yıllık bir gecikme olduğu belirtilmektedir. Daha kesin bir değerlendirme için projenin tüm aşamalarının detaylı bir şekilde incelenmesi gerekmektedir.

    KAAN neden 3 kez uçtu?

    KAAN'ın üç kez uçmasının nedeni, test ve hazırlık süreçleridir. TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu'nun açıklamalarına göre, KAAN'ın 2028'de teslimatı için testlere başlanacak P1 ve P2 prototiplerinin 2025 yılının sonlarında hazır olması ve yoğun test sürecine başlanması planlanmaktadır. KAAN, daha önce de fırlatma koltuğu testleri, tam boy statik testi, kontrol yüzeylerinin atalet ve statik testleri, iniş takımı düşürme testleri ve sistem entegrasyon laboratuvarında aviyonik sistem testleri gibi çeşitli testlerden geçmiştir.

    F-35 ve KAAN aynı mı?

    F-35 ve KAAN aynı uçaklar değildir, ancak her ikisi de beşinci nesil savaş uçaklarıdır. Bazı temel farklar: - Menşei: F-35 ABD, KAAN ise Türkiye kökenlidir. - Üretim Adedi: F-35'in 400 adet üretimi varken, KAAN'ın henüz iki adet prototipi bulunmaktadır. - Motor Sayısı: F-35 tek motorlu, KAAN ise çift motorludur. - Kalkış ve İniş: F-35, uçak gemisi gibi dar alanlarda kalkış ve iniş yapabilirken, KAAN'da Dikey Kalkış ve İniş (VTOL) desteği yoktur. - Maksimum Hız: KAAN, 1.8 mach maksimum hıza sahipken, F-35 1.6 mach hıza sahiptir.

    KAAN neden ikinci kez uçtu?

    Milli Muharip Uçak KAAN, ikinci kez elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve analiz edilmesi amacıyla uçtu. KAAN'ın ikinci uçuşunda 14 dakika havada kalarak 10.000 feet irtifaya ve 230 knot hıza ulaştığı bildirildi.

    KAAN'ın menzili ne kadar?

    Milli Muharip Uçak KAAN'ın genişletilmiş harekât yarıçapı, derin taarruz görevlerine uygun bir menzil sunmaktadır. KAAN'ın menziliyle ilgili spesifik bir değer bulunmamakla birlikte, genel özellikleri hakkında şu bilgiler mevcuttur: Servis tavanı: 16.764 metre (55.000 fit). Azami hız: 1,8 Mach (40.000 fit irtifada). Bu özellikler, KAAN'ın yüksek irtifa ve hız performansına sahip olduğunu göstermektedir, ancak menzil değeri hakkında kesin bir bilgi verilmemiştir.

    KAAN kaç tane üretilecek?

    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu'nun açıklamalarına göre, 2034 yılına kadar yaklaşık 500 adet KAAN üretilmesi planlanmaktadır. Ayrıca, TUSAŞ CEO'su Dr. Mehmet Demiroğlu, KAAN için toplamda 300 adetlik üretim hedefi olduğunu da belirtmiştir.