• Buradasın

    JavaScript'te üs alma nasıl yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    JavaScript'te üs almak için Math.pow() fonksiyonu kullanılır 14. Bu fonksiyon iki parametre alır: ilk parametre taban sayı, ikinci parametre ise kuvvettir 1.
    Örnek kullanım:
    var deger1 = Math.pow(2, 3); var deger2 = Math.pow(5, 1); var deger3 = Math.pow(-1, 4); var deger4 = Math.pow(6, 2);
    Sonuçlar:
    • deger1
      : 8
    • deger2
      : 5
    • deger3
      : 1
    • deger4
      : 36 1.
    Ayrıca, üs alma operatörü (
    **
    )
    de kullanılabilir 5. Örneğin,
    let sonuc = 2 ** 3;
    kodu çalıştırıldığında
    sonuc
    değişkenine 8 değeri atanır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    JavaScript ile neler yapılabilir?

    JavaScript ile yapılabilecek bazı şeyler: Etkileşimli web sayfaları oluşturma. Dinamik içerik oluşturma. Form doğrulama. Animasyonlar ve efektler. AJAX ve API istekleri. Oyun geliştirme. Grafikler ve veri görselleştirme. Mobil ve masaüstü uygulama geliştirme. Sunucu tarafı programlama.

    Javascript'de semboller nelerdir?

    JavaScript'te semboller, benzersiz ve değişmez ilkel değerlerdir. Kullanım alanları: - Nesne özellikleri ve yöntemleri: Semboller, nesne özellikleri veya yöntem adları olarak kullanılarak benzersiz tanımlayıcılar oluşturulur. - Özel değişkenler ve yöntemler: Semboller, nesnelerdeki özel değişkenler ve yöntemler için ön ek olarak kullanılabilir. - Olay isimleri: Olay isimlerinde kullanılarak benzersiz olaylar oluşturulur. - Cache anahtarları: Değerleri depolamak ve almak için cache anahtarları olarak kullanılır. Sembol oluşturma: Semboller, `Symbol()` fonksiyonu ile oluşturulur ve isteğe bağlı bir açıklama parametresi alabilir.

    JavaScript'te bir sayının karesi nasıl alınır?

    JavaScript'te bir sayının karesini almak için `Math.sqrt()` fonksiyonu kullanılır. Örnek kullanım: ```javascript var sonuc = Math.sqrt(9); // 3 sayısının karekökü ```

    JavaScript'te öncelik sırası nedir?

    JavaScript'te operatörlerin öncelik sırası şu şekildedir: 1. Parantezler: En yüksek önceliğe sahiptir (()`). 2. Üs Alma: (^). 3. Çarpma, Bölme, Mod Alma: , /, % (soldan sağa). 4. Toplama, Çıkarma: +, - (soldan sağa). 5. Büyüklük-Küçüklük Karşılaştırması: <, <=, >, >= (soldan sağa). 6. Eşitlik Karşılaştırması: ==, !=, ===, !== (soldan sağa). 7. Bitsel Ve: & (soldan sağa). 8. Bitsel Xor: ^ (soldan sağa). 9. Bitsel Veya: | (soldan sağa). 10. Mantıksal Ve: && (soldan sağa). 11. Mantıksal Veya: || (soldan sağa). 12. Koşul: ?: (sağdan sola). 13. Atama: =, +=, -=, =, /=, %=, <<=, >>=, >>>=, &=, ^=, |= (sağdan sola). Eşit önceliğe sahip operatörlerde işleme sırası, "işleme yönü"nde belirtilen şekildedir.