• Buradasın

    JavaScript'te üs alma nasıl yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    JavaScript'te üs almak için Math.pow() fonksiyonu kullanılır 14. Bu fonksiyon iki parametre alır: ilk parametre taban sayı, ikinci parametre ise kuvvettir 1.
    Örnek kullanım:
    var deger1 = Math.pow(2, 3); var deger2 = Math.pow(5, 1); var deger3 = Math.pow(-1, 4); var deger4 = Math.pow(6, 2);
    Sonuçlar:
    • deger1
      : 8
    • deger2
      : 5
    • deger3
      : 1
    • deger4
      : 36 1.
    Ayrıca, üs alma operatörü (
    **
    )
    de kullanılabilir 5. Örneğin,
    let sonuc = 2 ** 3;
    kodu çalıştırıldığında
    sonuc
    değişkenine 8 değeri atanır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    JavaScript'te öncelik sırası nedir?

    JavaScript'te operatörlerin öncelik sırası şu şekildedir: 1. Parantezler: En yüksek önceliğe sahiptir (()`). 2. Üs Alma: (^). 3. Çarpma, Bölme, Mod Alma: , /, % (soldan sağa). 4. Toplama, Çıkarma: +, - (soldan sağa). 5. Büyüklük-Küçüklük Karşılaştırması: <, <=, >, >= (soldan sağa). 6. Eşitlik Karşılaştırması: ==, !=, ===, !== (soldan sağa). 7. Bitsel Ve: & (soldan sağa). 8. Bitsel Xor: ^ (soldan sağa). 9. Bitsel Veya: | (soldan sağa). 10. Mantıksal Ve: && (soldan sağa). 11. Mantıksal Veya: || (soldan sağa). 12. Koşul: ?: (sağdan sola). 13. Atama: =, +=, -=, =, /=, %=, <<=, >>=, >>>=, &=, ^=, |= (sağdan sola). Eşit önceliğe sahip operatörlerde işleme sırası, "işleme yönü"nde belirtilen şekildedir.

    JavaScript ile neler yapılabilir?

    JavaScript ile yapılabilecek bazı şeyler: Etkileşimli web sayfaları oluşturma. Dinamik içerik oluşturma. Form doğrulama. Animasyonlar ve efektler. AJAX ve API istekleri. Oyun geliştirme. Grafikler ve veri görselleştirme. Mobil ve masaüstü uygulama geliştirme. Sunucu tarafı programlama.

    JavaScript'te bir sayının karesi nasıl alınır?

    JavaScript'te bir sayının karesini almak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Çarpma Yöntemi: `sayi sayi` ifadesi ile sayının karesi bulunabilir. Map Fonksiyonu: `numbers.map(element => element 2)` ifadesi, bir dizideki her bir sayının karesini hesaplar. Ayrıca, sayının karesini fonksiyon kullanmadan toplamak yöntemiyle de almak mümkündür. Bunun için: 1. `sayiNesne.oninput` olayı ile kullanıcı girişindeki sayı alınır. 2. `sayi` değişkenine atanan değer, `sonuc` değişkenine 0 eklenerek döngüde toplanır. 3. Toplama işlemi, `gosterDiv` elemanının iç HTML'sine yazdırılır. Örnek kod: ```javascript <input type="text" id="sayi"> <div id="goster"></div> <script> var sayiNesne = document.getElementById("sayi"); var gosterDiv = document.getElementById("goster"); sayiNesne.oninput = function() { var sayi = Number(sayiNesne.value); var sonuc = 0; for (var i = 0; i < sayi; i++) { sonuc += sayi; } gosterDiv.innerHTML = sonuc; } </script> ```

    Javascript'de semboller nelerdir?

    JavaScript'teki semboller, "Symbol" veri türü kullanılarak oluşturulan benzersiz değerlerdir. Sembollerin bazı kullanım alanları: Özellik anahtarları: Nesnelerde özellik anahtarı olarak kullanılarak, özellik adlarının çakışmasını önler ve meta veri depolamayı mümkün kılar. Sistem davranışları: "Symbol.iterator", "Symbol.toStringTag" ve "Symbol.hasInstance" gibi semboller, dilin yerleşik yöntemlerine erişim sağlar ve bu yöntemlerin davranışını değiştirir. Üç tür sembol vardır: 1. Symbol() ile oluşturulan semboller. 2. Symbol.for() kullanılarak ayarlanan ve küresel bir simge sicilinden alınan paylaşılan semboller. 3. Symbol nesnesinde statik özellik olarak tanımlanan "iyi bilinen semboller". Sembol oluşturma: ```javascript const mySymbol = Symbol(); const anotherSymbol = Symbol("My Description"); ``` Sembollerin bazı özellikleri: Doğrudan karakter dizisine çevrilemezler. "for...in" döngüsünde atlanırlar. "Object.getOwnPropertySymbols()" veya "Reflect.ownKeys()" ile erişilebilirler.