• Buradasın

    Ipsos kullanıcı araştırması nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ipsos kullanıcı araştırmaları şu adımlarla gerçekleştirilir:
    1. Keşif Süreci: Kullanıcıların ve kullandıkları ürün veya hizmetlerin kullanım bağlamını anlamak için dinleme ve gözlemleme yapılır 12. Bu aşamada yanıt aranan temel sorular şunlardır: Kullanıcılar kimler, mevcut ve amaçlanan kullanıcılar kimlerdir, kategoride ürünlerin/hizmetlerin kullanım bağlamı nedir 2.
    2. Fikir Üretme: İş hedeflerine, tasarım fikirlerine ve kullanıcı gereksinimlerine göre fikir üretmek için atölye çalışmaları düzenlenir 1.
    3. Tasarım Süreci: Araştırma hedefleri doğrultusunda ürün maketleri veya prototipler oluşturulur 1.
    4. Test Etme: Kullanılabilirlik testleri yapılarak, kullanıcının davranışlarına dayalı ürün veya hizmet iyileştirmeleri gerçekleştirilir 12.
    5. Lansman Süreci: Ürün lansmanıyla ilgili içgörüler sağlanarak, kullanıcıların karşılaşabileceği potansiyel problemler ve pürüzler ortadan kaldırılmaya çalışılır 1.
    6. İyileştirme: Ürünün veya hizmetin piyasaya sürülmesinden sonra, kullanıcılardan geri bildirim alınarak tasarım döngüsünün kapanması sağlanır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İpsos güvenilir mi?

    Ipsos, Temmuz 2025'te bağımsız denetim kuruluşu Bureau Veritas tarafından gerçekleştirilen denetim ve belgelendirme süreci sonrasında, yenilenen Güvenilir Araştırma Belgesi (GAB 2.0) standartlarını karşıladığını tescil ettirmiştir. Ancak, Ipsos hakkında bazı şikayetler de bulunmaktadır. Genel olarak, Ipsos'un güvenilirliği konusunda farklı görüşler bulunmaktadır.

    Ipsosun kullanıcı paneli nedir?

    Ipsos'un kullanıcı panelleri farklı amaçlar için tasarlanmış çeşitli platformlardır: E-Ticaret Paneli: Türkiye'de yılda en az iki kez internet üzerinden alışveriş yapan bireylerin alışveriş davranışlarını takip eder. iSay Paneli: Katılımcıların çeşitli konularda fikirlerini ifade etmelerini sağlayan bir tüketici panelidir. iShopFor Ipsos: Gizli müşteriler aracılığıyla hizmet kalitesini değerlendirmeyi ve şirketlerin iyileştirme alanlarını belirlemelerine yardımcı olmayı amaçlayan bir platformdur. Panelist Türkiye: Tüketici davranışlarını inceleyen ve pazar analizleri yapan bir araştırma uygulamasıdır.

    İpsosun amacı nedir?

    Ipsos'un amaçları şunlardır: Kurumsal sosyal sorumluluk: Ipsos, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne üye olan dünyadaki ilk araştırma şirketidir. Eğitim desteği: Ipsos Vakfı aracılığıyla, dünya genelinde dezavantajlı çocuklar ve gençler için eğitim programlarını destekler. Çevresel sorumluluk: Atık ve enerji tüketimini azaltmayı amaçlayan çevre politikaları uygular. Pazar araştırması: 90 ülkede faaliyet gösteren bir pazar araştırma şirketi olarak, dünya çapında 5.000'den fazla müşteriye araştırma hizmetleri sunar.