ImGui kullanımı iki ana adımda gerçekleştirilir:
- Proje Kurulumu: ImGui kütüphanesini projenize eklemek için aşağıdaki adımları izleyin 2:
- ImGui deposunu klonlayın:
git clone https://github.com/ocornut/imgui.git
2. - Gerekli dosyaları projenize kopyalayın:
imgui.cpp
,imgui.h
,imgui_draw.cpp
,imgui_widgets.cpp
,imgui_tables.cpp
veimgui_demo.cpp
(isteğe bağlı, örnekler için) 2. - OpenGL için
imgui_impl_opengl3.cpp
veimgui_impl_opengl3.h
dosyalarını ekleyin ve OpenGL kütüphanelerini bağlayın (örneğin, Linux'ta-lGL
) 2. - ImGui dosyalarını CMakeLists.txt veya IDE projenize ekleyin 2.
- ImGui deposunu klonlayın:
- Temel Kullanım: ImGui'yi başlatmak ve bir pencere oluşturmak için aşağıdaki kodu kullanın 3:
// ImGui'yi başlat ImGui::CreateContext(); // ImGuiIO nesnesini al ImGuiIO& io = ImGui::GetIO(); io.ConfigFlags |= ImGuiConfigFlags_NavEnableKeyboard; // Klavye navigasyonunu etkinleştir // OpenGL'i başlat ImGui_ImplOpenGL3_Init("#version 130"); // Render döngüsü while (!glfwWindowShouldClose(window)) { // ImGui çerçevesini başlat ImGui_ImplOpenGL3_NewFrame(); ImGui::NewFrame(); // Basit bir pencere oluştur ImGui::Begin("Hello, ImGui!"); ImGui::Text("Welcome to ImGui!"); ImGui::Button("Click Me"); ImGui::End(); // Render ImGui::Render(); ImGui_ImplOpenGL3_RenderDrawData(ImGui::GetDrawData()); glfwSwapBuffers(window); glfwPollEvents(); }
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: