Garanti belgesi aktif etmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Elektronik İmza (E-İmza) Alımı: Garanti belgesi başvurusu sadece elektronik imza ile yapılabilmektedir. 2. TSE Ürün Belgesi: Mal üreticileri, TSE Ürün Belgesi almak zorundadır. 3. Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi (SSHYB): Firma, yetkili servisleri için TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi almalıdır. 4. Gerekli Dökümanların Hazırlanması: Ürün belgelendirmesi ve garanti şartlarına dair tüm belgeler hazırlanmalıdır. 5. Bakanlığa Başvuru: Hazırlanan dökümanlar ile T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Bilgi Merkezi'nin web sitesinden elektronik imza ile başvuru yapılır ve gerekli evraklar sisteme yüklenir. 6. Onay Süreci: Bakanlık başvuruyu değerlendirerek garanti belgesini onaylar.