Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hit oranı hesaplama yöntemleri farklı alanlarda değişiklik gösterebilir:
- Pazarlama 2. Hit oranı, başarılı olayların sayısının toplam deneme veya fırsat sayısına bölünerek 100 ile çarpılmasıyla hesaplanır 2. Örneğin, 1000 e-posta gönderildiğinde ve 200 alıcı e-postayı açtığında hit oranı şu şekilde hesaplanır: Hit oranı = (200 / 1000) x 100 = %20 2.
- Ticaret 3. Hit oranı, kârlı kapanan işlemlerin sayısının toplam işlem sayısına bölünerek 100 ile çarpılmasıyla hesaplanır 3. Örneğin, 100 işlemden 55'i kârla sonuçlanırsa hit oranı %55 olur 3.
- Önbellek (cache) performansı 5. Hit oranı, önbellek isabetlerinin sayısının toplam bellek erişim sayısına bölünmesiyle hesaplanır 5. Örneğin, 1000 toplam bellek erişiminden 800'ü isabetle sonuçlanırsa hit oranı 800/1000 = 0,8 veya %80 olur 5.
- Bilgi alma sistemleri 1. Hit oranı, ilgili verilerin üretilen çıktıya dahil edilme sıklığını ölçer 1. Bu, toplam sorgu sayısının, ilgili öğenin en üstteki N önermede kaç kez yer aldığına bölünmesiyle hesaplanır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: