• Buradasın

    Google Tag Manager özel dönüşüm nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google Tag Manager'da özel dönüşüm yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Google Tag Manager hesabı oluşturma ve web sitesine ekleme 4. GTM hesabı oluşturulduktan sonra, GTM konteyner kodu web sitesine eklenir 4.
    2. Dönüşüm ve sepet izleme için kod parçacıkları oluşturma 4. Bu kod parçacıkları "Özel HTML" etiketi olarak oluşturulur 4.
    3. Tetikleyicileri belirleme 4. Örneğin, "Tüm Sayfalar" veya belirli buton tıklamaları gibi tetikleyiciler seçilir 4.
    4. Etiket, tetikleyici ve değişken oluşturma 3.
    • Etiket 3. Google Ads dönüşümü için etiket oluşturulur 3.
    • Tetikleyici 3. Başarılı bir sipariş için tetikleyici oluşturulur 3.
    • Değişken 3. Sipariş toplamı gibi değerler için değişken tanımlanır 3.
    1. Test ve doğrulama 4. GTM'nin "Önizleme" modu kullanılarak etiketlerin doğru çalıştığından emin olunur 4.
    Google Tag Manager'da özel dönüşüm işlemleri, dönüşüm hedeflerinin doğru tanımlanmasını ve kullanıcı eylemlerinin manuel olarak kodlanmasını gerektirir 4. Ayrıca, dönüşüm verilerinin Google Analytics gibi araçlarla analiz edilerek reklam stratejilerinin optimize edilmesi önerilir 4.
    Daha detaylı bilgi ve destek için Google Ads ve Google Tag Manager resmi dokümanlarına başvurulabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google Tag Manager form takibi nasıl yapılır?

    Google Tag Manager ile form takibi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Otomatik Event Listener. 2. Değişkenler ve Tetikleyici. 3. Yeni Etiket (Tag) Oluşturma. 4. Form Gönderim Tetikleyicisi (Trigger) Ayarları. 5. Doğru Veri Katmanı (Data Layer) Kullanımı. Form takibi için kullanılabilecek diğer yöntemler arasında, "URL Başarı Sayfası" ve "Form Gönderimi" tetikleyicileri de bulunmaktadır. Google Tag Manager ile form takibi yaparken bir uzmana danışılması önerilir.

    Tag Manager birden fazla sitede kullanılır mı?

    Evet, Google Etiket Yöneticisi (Tag Manager) birden fazla sitede kullanılabilir. Bir Google Etiket Yöneticisi hesabında, birden fazla web sitesi veya mobil uygulama için etiket oluşturulabilir.

    Google Tag Manager tıklama takibi nasıl yapılır?

    Google Tag Manager (GTM) ile tıklama takibi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Hedef butonun belirlenmesi. 2. Google Tag Manager üzerinden değişken tanımlama. 3. Tetikleyici oluşturma. 4. Etiket oluşturma. 5. Test etme ve yayınlama. GTM ile iletişim bağlantıları, dosya indirme bağlantıları, önemli buton tıklamaları ve dış bağlantılar gibi çeşitli tıklama türleri takip edilebilir.

    Google Tag Manager gelişmiş dönüşümler nedir?

    Google Tag Manager Gelişmiş Dönüşümler, Google Ads'in dönüşüm ölçümlemesinin doğruluğunu artıran bir özelliktir. Bu özellik sayesinde: Kullanıcı gizliliği korunur: Birinci taraf kullanıcı verileri, SHA256 algoritması ile şifrelenerek Google'a gönderilir. Dönüşümler optimize edilir: Reklamların, kullanıcıların tıkladığı reklamlarla ilişkilendirilmesi sağlanarak kampanyalar optimize edilir. Veri güvenliği sağlanır: Google, verilerin güvenliğini kendi kullanıcı verilerini korumak için kullandığı sektör lideri standartlarla korur. Gelişmiş dönüşümleri kullanabilmek için, Google Ads dönüşümünün Google Tag veya Google Tag Manager üzerinden kurulmuş olması gereklidir.

    Google Ads özel dönüşüm nedir?

    Google Ads'te özel dönüşüm, standart dönüşüm hedefleri tam olarak ihtiyaçları karşılamadığında belirli bir kampanyaya uygulamak için oluşturulan dönüşüm hedefidir. Özel dönüşüm oluşturmak için: 1. Google Ads hesabında "Kampanyalar" simgesine tıklayın. 2. Kampanyalar açılır menüsünü ve ardından "Kampanyalar"ı tıklayın. 3. Dönüşüm hedefleri eklemek istediğiniz kampanyayı seçin. 4. "Ayarlar" sekmesini tıklayın. 5. "Hedefler" açılır menüsünde "Kampanyaya özel hedef ayarlarını kullan"ı tıklayın. 6. İstediğiniz dönüşüm hedeflerini seçin ve "Kaydet"e tıklayın. Ayrıca, özel dönüşümler Google Tag Manager (GTM) üzerinden de oluşturulabilir.

    Google dönüşüm izleme nasıl aktif edilir?

    Google dönüşüm izlemesini etkinleştirmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Google Ads hesabında dönüşüm işlemi oluşturma: Sol menü çubuğundaki "Hedefler" simgesine tıklayın ve "Dönüşümler" bölümünden "Özet"i seçin. "Yeni dönüşüm işlemi"ne tıklayın, "Web Sitesi"ni seçin ve ileri'ye tıklayın. Web sitesinin alan adını girip "Tara"ya tıklayarak Google etiketinin varlığını kontrol edin ve gerekli ayarları yapın. 2. Google etiketi kurulumu: Google etiketini web sitesinin koduna yapıştırın veya Google Etiket Yöneticisi'ni kullanın. 3. Kurulumu tamamlama: Dönüşüm işlemleri ve kaynaklarını kontrol edip "Kabul et ve tamamla"ya tıklayın. Dönüşüm izleme, web sitesi, uygulama, telefon aramaları ve çevrimdışı kaynaklardan gelen dönüşümleri izlemek için kullanılabilir.

    Google dönüşüm takibi için hangi etiket kullanılır?

    Google dönüşüm takibi için Google etiketi kullanılır. Google etiketi, dönüşümleri izlemek için etkinlik snippet'i veya telefon snippet'i gibi diğer kod parçalarıyla uyum içinde çalışır. Google etiketini kullanmak için: 1. Google Ads hesabında dönüşüm işlemi oluşturun. 2. Google etiketini web sitesine ekleyin. Daha önce global site etiketi (gtag.js) kullanılıyorsa, bu etiket çalışmaya devam eder ancak Google etiketi kullanılması önerilir.