• Buradasın

    Google Ads özel dönüşüm nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google Ads'te özel dönüşüm, standart dönüşüm hedefleri tam olarak ihtiyaçları karşılamadığında belirli bir kampanyaya uygulamak için oluşturulan dönüşüm hedefidir 1. Özel dönüşüm, birincil ve ikincil dönüşüm işlemlerinin herhangi bir kombinasyonunu içerebilir 1.
    Özel dönüşüm oluşturmak için:
    1. Google Ads hesabında "Kampanyalar" simgesine tıklayın 1.
    2. Kampanyalar açılır menüsünü ve ardından "Kampanyalar"ı tıklayın 1.
    3. Dönüşüm hedefleri eklemek istediğiniz kampanyayı seçin 1.
    4. "Ayarlar" sekmesini tıklayın 1.
    5. "Hedefler" açılır menüsünde "Kampanyaya özel hedef ayarlarını kullan"ı tıklayın 1.
    6. İstediğiniz dönüşüm hedeflerini seçin ve "Kaydet"e tıklayın 1.
    Ayrıca, özel dönüşümler Google Tag Manager (GTM) üzerinden de oluşturulabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google Ads dönüşüm tıklaması ne zaman sayar?

    Google Ads, bir tıklamayı dönüşüm olarak, kullanıcının reklamla etkileşime geçtikten sonra değerli bir eylem gerçekleştirmesi durumunda sayar. Bu değerli eylemler arasında şunlar yer alır: web sitesi üzerinde bir satın alma işlemi gerçekleştirme; bir bültene kaydolma; bir form doldurma (teklif, demo veya e-posta ya da telefon yanıtı için); bir e-kitap indirme. Ayrıca, görüntülü veya video reklam kampanyalarında, bir kullanıcının reklamı görmesi ancak tıklamaması durumunda da görüntüleme dönüşümü olarak sayılır. Dönüşüm verilerinin Google Ads’de görünmeye başlaması 24 saati bulabilir.

    Google Ads ve DAS aynı mı?

    Hayır, Google Ads ve DAS aynı değildir. Google Ads, Google'ın reklam verme platformudur ve reklam verenlere, ürünlerini veya hizmetlerini çevrimiçi ortamda tanıtma imkanı sağlar. DAS ise "Dinamik Arama Ağı Reklamları" anlamına gelir ve Google Ads içinde, web sitelerindeki sayfaları otomatik olarak tarayarak reklam hedefleri oluşturan bir özelliktir. Dolayısıyla, Google Ads genel bir platform iken, DAS bu platform içinde belirli bir reklam türü veya özelliğidir.

    Google Ads dönüşüm izleme kimliği nedir?

    Google Ads dönüşüm izleme kimliği, Google Ads hesabınızda oluşturduğunuz dönüşüm işlemlerinin benzersiz tanımlayıcısıdır. Dönüşüm izleme, müşterilerin reklamlarınızla etkileşime girmesinin ardından gerçekleştirdikleri değerli eylemleri (örneğin, bir ürün satın alma, form doldurma veya bülten aboneliği) izlemenizi sağlar. Dönüşüm izleme özelliğini ayarlamak için: 1. Google Ads hesabınızda bir dönüşüm işlemi oluşturun. 2. Google etiketini web sitenizdeki uygun sayfalara entegre edin. Dönüşüm izleme, reklam kampanyalarınızın etkinliğini ölçmenize, maliyetlerinizi düşürmenize ve işletmeniz için daha fazla değer yaratmanıza yardımcı olur.

    Google Ads reklam analizi nasıl yapılır?

    Google Ads reklam analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Ads hesabına giriş yapma. 2. Analizler sayfasına ulaşma. 3. Analiz türlerini inceleme. 4. Verileri yorumlama. Ayrıca, Google Ads hesap analizi için profesyonel destek alınabilir. Google Ads reklam analizi yaparken bir uzmana danışmak, doğru ve etkili sonuçlar elde etmek açısından faydalı olabilir.

    Google Ads dönüşüm nasıl kurulur?

    Google Ads'te dönüşüm kurmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Ads hesabına giriş yapma. 2. Hedefler sekmesine gitme ve "Dönüşümler" seçeneğine tıklama. 3. "+ Dönüşüm İşlemi Oluştur" butonuna tıklama. 4. Web sitesi dönüşüm türünü seçme. 5. Dönüşümlerin ölçüleceği web sitesinin URL’sini girip "Tara" butonuna basma. 6. Dönüşüm ayarlarını yapılandırma. 7. Manuel dönüşüm işlemi ekleme. 8. Hedef ve işlem optimizasyonunu seçme. 9. Dönüşüm için bir ad ve değer belirleme. 10. Ayarları tamamladıktan sonra "Tamam" butonuna tıklama. Dönüşüm kurulumu için ayrıca Google Tag Manager kullanılabilir. Dönüşüm kurulumu sırasında destek almak için bir Google Ads danışmanına başvurulması önerilir.

    Google Ads ne işe yarar?

    Google Ads'in (eski adıyla Google AdWords) bazı işlevleri: Hedef kitleye ulaşım. Marka bilinirliğini artırma. Esnek bütçe seçenekleri. Performans ölçümü ve iyileştirme. Çeşitlendirilmiş reklam seçenekleri. Yeniden pazarlama ve kişiselleştirme. Yerel ve küresel pazarlara ulaşma.

    Google Ads dönüşüm kodu nasıl eklenir?

    Google Ads dönüşüm kodunu eklemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Ads hesabına giriş yapma. 2. Araçlar ve ayarlar menüsünden “Dönüşümler” seçeneğine gitme. 3. “+ Yeni Dönüşüm Aksiyonu” butonuna tıklama. 4. Dönüşüm ayrıntılarını belirleme. Kategori. Dönüşüm adı. Değer. Sayım. 5. “Oluştur ve Devam Et” butonuna tıklayarak ilerleme. 6. Dönüşüm etiketini seçme. Etiketi kendiniz ekleme. Google Etiket Yöneticisi ile kurulum. Web yöneticisine gönderme. 7. Kodu web sitesine ekleme. Global site etiketi (gtag.js). Etkinlik kodu. 8. Kurulumu test etme. Kodların doğru yerleştirildiğini kontrol etmek için Google Tag Assistant gibi tarayıcı eklentileri kullanılabilir. Eğer bu süreç karmaşık geliyorsa bir Google Ads ajansı ya da dijital pazarlama ajansı ile çalışmak işleri kolaylaştırabilir.