• Buradasın

    Google e-tablolar teslim tarihi nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google E-Tablolar'da teslim tarihi hesaplamak için "BUGÜN" işlevi kullanılabilir 23.
    Örneğin, A1 hücresinde bir projenin son teslim tarihi bulunuyorsa, son teslim tarihine kalan gün sayısını hesaplamak için ilgili hücreye aşağıdaki formül girilebilir 23:
    =A1 - BUGÜN()
    Bu formül, mevcut gün ile son tarih arasındaki tam gün sayısını verir 23.
    Ayrıca, "ŞİMDİ" işlevi ile hem geçerli tarih hem de saat döndürülerek, son teslim tarihlerinin takibi yapılabilir 23.
    Google E-Tablolar'daki işlevler, sayfa her yeniden hesaplandığında otomatik olarak güncellendiği için, tarihleri manuel olarak değiştirmeye gerek kalmaz 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google Sheets kalan süre hesaplama nasıl yapılır?

    Google Sheets'te kalan süre hesaplaması yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Hücreleri formatlamak: Süre verilerini gireceğiniz hücreleri "Zaman" formatına getirin. Bunun için hücreye sağ tıklayıp "Format cells" seçeneğini seçip "Time" seçeneğini işaretleyin. 2. Veri girişi: Başlangıç ve bitiş zamanlarını hücrelere girin. 3. Formül kullanmak: Yeni bir hücreye, bitiş zamanından başlangıç zamanını çıkaran formülü yazın. Eğer bitiş zamanı ertesi günse, doğru hesaplama için bitiş zamanına 24 eklemeniz gerekmektedir. Ayrıca, DATEDIF fonksiyonu gibi daha karmaşık süre hesaplamaları için Google Sheets'in sunduğu yerleşik fonksiyonları da kullanabilirsiniz.

    Google Sheets hafta sonu nasıl hesaplanır?

    Google Sheets'te hafta sonu hesaplamak için WEEKDAY fonksiyonu kullanılabilir. Hafta sonu başlangıç tarihini bulmak için: A1 hücresindeki bir tarihten hafta başlangıç tarihini bulmak için, =A1-WEEKDAY(A1, 1)+1 formülü kullanılır. Formül, Pazar'dan başlayan haftalar için geçerlidir. Hafta sonu bitiş tarihini bulmak için: A1 hücresindeki bir tarihten hafta bitiş tarihini bulmak için, =A1-WEEKDAY(A1, 1)+7 formülü kullanılır. Formül, Pazar'dan başlayan haftalar için geçerlidir. WEEKDAY fonksiyonunun "type" argümanı, her numaralı haftanın hangi günle başladığını belirler ve belirli bir tarih için hesaplanan hafta numarasını etkiler. Daha fazla bilgi ve örnek için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: infoinspired.com; owox.com; geeksforgeeks.org.

    Google etablolar nasıl kullanılır?

    Google E-Tablolar'ı kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Giriş Yapma: Google E-Tablolar'a giriş yapılır. 2. Yeni E-Tablo Oluşturma: Google Drive'da "Yeni" butonuna tıklanarak veya sheets.google.com adresinden E-Tablolar ana ekranı açılarak "Yeni" simgesine (Plus) tıklanır. 3. Düzenleme ve Biçimlendirme: E-tabloya metin, sayı veya formül eklenir, düzenlenir ya da biçimlendirilir. 4. Paylaşma ve Birlikte Çalışma: Dosya ve klasörler diğer kullanıcılarla paylaşılır ve görüntüleme, düzenleme veya yorum yapma izni verilir. Ek Özellikler: Yapay Zeka Kullanımı: Gemini özelliği ile veri görselleştirmeleri ve tablolar oluşturulabilir, formüller oluşturulabilir. Çevrimdışı Kullanım: E-Tablolar uygulaması indirilerek internet bağlantısı olmadan çalışma yapılabilir. Entegrasyon: Salesforce, Intuit ve Asana gibi üçüncü taraf araçlarla veri analizi yapılabilir.

    Google E-Tablolar'da takvim nasıl yapılır?

    Google E-Tablolar'da takvim oluşturmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1. Yeni bir e-tablo açın: Masaüstünüzdeki Google E-Tablolar uygulamasında. 2. "Yeni" sekmesinden "Şablon galerisinden" seçeneğine tıklayın. 3. Şablon galerisi seçeneğinde, "yıllık takvim" şablonunu tıklayın. 4. E-tablonuza yıllık bir takvim eklenecektir. 5. Takvim yılını değiştirmek için sağdaki büyük yıl metnine tıklayın. 6. Gerekirse ek sütunlar ekleyin: Kart başlığı, başlangıç tarihi, bitiş tarihi ve kart bilgileri gibi. Ayrıca, üçüncü taraf şablonları kullanarak da takvim ekleyebilirsiniz.

    Google E-Tablolar'da teslimler nasıl yapılır?

    Google E-Tablolar'da teslimler şu adımlarla gerçekleştirilebilir: 1. Veri Girişi: Hücreyi seçip veri yazarak veya başka bir yerden kopyalayıp yapıştırarak teslim bilgilerini girin. 2. Sayfa Ekleme: Yeni bir sayfa eklemek için sol alttaki "+" işaretini seçin ve sayfayı yeniden adlandırın. 3. Formül Kullanımı: Hesaplamalar için araç çubuğundaki işlevlerden yararlanın. Örneğin, toplam değer için "Sum" işlevini kullanarak hücreleri onaylayın ve Enter tuşuna basın. 4. Paylaşım ve İşbirliği: Dosyayı paylaşmak için "File" menüsünden "Share" seçeneğini kullanın ve teslim bilgilerini paylaşacak kişilerin e-posta adreslerini ekleyin. Ayrıca, Google E-Tablolar'da yapay zeka destekli Gemini özelliğini kullanarak formül oluşturma ve veri analizi gibi işlemlerde de yardım alabilirsiniz.