Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google, çok dilli siteleri aşağıdaki yöntemlerle anlar:
- Kullanıcı dili ayarı 1. Arama yaparken kullanılan dil, Google'ın kullanıcının farklı bir dilde içerik görmek isteyip istemediğini anlamasına yardımcı olur 1.
- İçeriğin fayda düzeyi 1. Sistemler, belirli bir dildeki içeriğin farklı dillerde arama yapan kullanıcılar için faydalı olup olmadığını anlar 1.
- Görüntüleme dili ayarı 1. Bu ayar, Google'ın arama sonuçlarını hangi dilde göstereceğini belirlemesine yardımcı olur, ancak tüm sonuçlar söz konusu dile göre filtrelenmez 1.
- Tarayıcı ve cihaz ayarları 1. Bazı tarayıcılar ve cihazlar, tercih edilen dilleri ayarlamaya olanak tanır ve bu tercihler Google'a iletildiğinde, arama sonuçlarının hangi dilde gösterileceğini belirlemeye yardımcı olur 1.
- Hreflang ek açıklamaları 234. Google, sayfadaki içerik dilini ayarlamak için çerezler veya tarayıcı ayarları yerine, her dil sürümü için farklı URL'lerin kullanılmasını ve hreflang ek açıklamalarının uygulanmasını önerir 234.
- Site haritası 3. Google Search Console üzerinden gönderilen site haritası, arama motorlarının çok dilli sitelerin yapısını anlamasına ve içerikleri daha iyi dizine eklemesine yardımcı olur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: