• Buradasın

    GA4 yapılandır yok ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "GA4 yapılandır yok" ifadesi, Google Analytics 4 (GA4) yapılandırmasının eksik veya hatalı olduğunu ifade edebilir. Bu durum, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:
    • Google etiketinin yanlış yüklenmesi 1. Google etiketi (gtag.js) veya Google Etiket Yöneticisi'nin doğru şekilde yüklenmemesi 1.
    • Ölçüm kimliği hatası 13. Doğru GA4 ölçüm kimliğinin kullanılmaması 13.
    • Etiket Yöneticisi değişikliklerinin yayınlanmamış olması 1. GA4 yapılandırması etiketinin yapılandırıldıktan sonra Etiket Yöneticisi'nde yayınlanmaması 1.
    • Web sitesinin hiç trafik almaması 1. Web sitesi hiç trafik almıyorsa, veri toplanması mümkün değildir 1.
    Bu sorunların giderilmesi için Google Analytics'teki yönetici bölümünden veri akışları kontrol edilebilir ve doğru yapılandırmanın yapıldığından emin olunabilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    GA4 dönüşüm takibi nasıl yapılır?

    Google Analytics 4 (GA4) ile dönüşüm takibi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Uygun hesabın seçilmesi. 2. "Yönetici" bölümüne gidilip "Etkinlikler" sekmesine tıklanması. 3. "Etkinlikler" altında "Etkinlik oluştur" seçeneğinin seçilmesi. 4. Kolayca tanımlamak için olaya bir ad verilmesi. 5. Olaya parametreler eklenmesi: "Olay adı", istenen dönüşüm türüne bağlı olarak "sayfa görünümü" veya başka bir olaya eşitlenir. "Sayfa konumu", dönüşümün gerçekleşeceği koşulları belirtmek için URL’nin bir bölümünü içerir. 6. Yeni oluşturulan etkinliğin "Tüm Etkinlikler" görünümünde görünmesinin birkaç saat sürebileceği unutulmamalıdır. 7. Görünür hale geldiğinde, etkinliğin "Dönüşümler" altında listelenmiş olarak bulunabilmesi için "Dönüşüm Olarak İşaretle" seçeneğinin seçilmesi. GA4 ile dönüşüm takibi hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: hosting.com.tr'de "Google Analytics 4 ile Dönüşümleri Analiz Etme ve İzleme" başlıklı makale; youtube.com'da "Google Analytics 4 Dönüşüm Takibi - GA4'te Dönüşümler Nedir ve Nasıl Kurulur?" başlıklı video. GA4 ile dönüşüm takibi yaparken bir uzmana danışılması önerilir.

    GA4 nedir ne işe yarar?

    GA4 (Google Analytics 4), Google'ın Universal Analytics'in yerini alan, yeni nesil analiz hizmetidir. GA4'ün temel işlevleri: Bütünleşik platform ölçümü. Derinlemesine kullanıcı davranışı analizi. Gelişmiş öngörüler ve tahminler. Geliştirilmiş hedef kitle oluşturma. Gizlilik odaklı tasarım. GA4, ücretsiz bir hizmettir ancak daha fazla özellik ve destek için Google Analytics 360 adlı premium sürüm sunulmaktadır.

    GA4 dönüşüm saymıyor neden?

    Google Analytics 4'te (GA4) dönüşümlerin sayılmamasının birkaç nedeni olabilir: Yanlış yapılandırılmış etiketler veya olay tetikleyicileri. UA ve GA4 arasındaki farklılıklar. Uygulama hataları. Sayma yöntemi ayarları. Kitle segmentlerinin taşınmaması. Bu sorunların çözümü için bir veri analizi ajansından destek alınabilir.