Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel veri doğrulama otomatik doldurma, "Veri Doğrulama" özelliği kullanılarak oluşturulan açılır listelerden veri otomatik tamamlama işlemidir 3.
Bu özellik, veri girişi hızını artırır ve yazım hatalarını azaltır 3. Bir hücreye yazmaya başlandığında, Excel o hücre için önceden tanımlanmış liste öğelerine göre otomatik tamamlama önerisinde bulunur 3.
Veri doğrulama ile otomatik doldurma işlemi şu şekilde yapılır:
- Listenin oluşturulması 3. Boş veya ayrı bir sayfada, veri girişi yapılacak aralık belirlenir (örneğin A1:A3 hücrelerine "Defter", "Kalem", "Silgi" yazılır) 3.
- Hücrenin seçilmesi 3. Veri girişi yapılacak hücre seçilir (örneğin B2 hücresi) 3.
- Veri doğrulama 3. "Veri" sekmesinden "Veri Doğrulama" seçilir ve "Ayarlar" sekmesinde "İzin Ver" menüsünden "Liste" seçeneği işaretlenir 3.
- Kaynağın belirtilmesi 3. "Kaynak" bölümünde, liste içeren aralığın referans verilmesi (örneğin =SayfaAdı!A1:A3) gerekir 3.
Artık B2 hücresine sadece önceden belirlenen üç seçenekten biri girilebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: