Excel'de tablo oluşturmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Yeni bir çalışma sayfası açın 2. Bunun için CTRL + N tuş kombinasyonunu kullanabilirsiniz 2.
- Veri girişi yapmadan önce tablonun temel yapısını oluşturun 2. Bunun için CTRL + L tuşlarına basarak tabloyu seçin ve başlıkları düzenleyin 2.
- Tablo aracını kullanın 1. Tablonuzu seçip, "Ekle" menüsünden "Tablo" seçeneğine tıklayın ve "Tablomda başlıklar var" kutusunu işaretleyin 14.
- Tablo araçlarını kullanarak verinizi biçimlendirin 1. Bu, filtreler eklemenize, otomatik genişleme özelliği ile yeni veri eklendiğinde tablonun büyümesini sağlamanıza ve baskı sırasında başlıkların her sayfada görünmesini ayarlamanıza olanak tanır 1.
- Formül ve işlevler ekleyin 3. Temel formüller olan SUM, AVERAGE ve VLOOKUP, en sık kullanılan ve faydalı işlevlerdendir 3.
Ayrıca, Excel'in otomatik doldurma özelliği ile tabloya yeni bir sütun eklemek veya veri girişi yapmak da mümkündür 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: