Excel'de drop-down menü eklemek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Listeyi Oluşturun: Drop-down menüsünde görünmesini istediğiniz öğeleri boş bir hücreye girin 12. Liste tek bir sütun veya satırda olmalıdır 1.
- Hücreyi Seçin: Drop-down menüsünün ekleneceği hücreyi tıklayın 12.
- Veri Doğrulama'yı Açın: Excel şeridindeki "Veri" sekmesine tıklayın ve "Veri Doğrulama" seçeneğini seçin 12.
- Liste Seçin: "Ayarlar" sekmesinde "Liste" seçeneğini "İzin Ver" açılır menüsünden seçin 12.
- Kaynak Aralığını Belirtin: "Kaynak" alanına, öğelerin bulunduğu hücre aralığını girin (örneğin,
=$B$2:$B$10
) ve mutlak referansları ($) kullanın 1. - Hata Uyarısını Özelleştirin (isteğe bağlı): "Hata Uyarısı" sekmesine giderek başlık ve hata mesajını düzenleyin 1.
- Uygulayın: "Tamam" düğmesine tıklayarak drop-down menüsünü uygulayın 1.
Artık drop-down menü seçilen hücrede görünecektir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: