Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ESHS sertifikası (Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı sertifikası) almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Yetkilendirme Başvurusu: Kamu kurum ve kuruluşları veya özel hukuk tüzel kişileri, ESHS olma talebini içeren bir dilekçe ve gerekli belgelerle Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) başvuruda bulunmalıdır 24.
- İnceleme Süreci: BTK, başvuruyu iki ay içinde inceler ve eksiklik tespit ederse giderilmesi için bir ay süre verir 4. Şartları sağlayan ESHS, bu sürenin sonunda faaliyete geçer 4.
- Sertifika Temini: ESHS olduktan sonra, kimlik doğrulama işlemi sonrasında sertifikayı yetkili bir ESHS'den temin etmek gerekir 15. Bu sertifika genellikle bir akıllı kart veya USB cihazı olarak teslim edilir 1.
- Kurulum ve Aktivasyon: Sertifika alımından sonra, akıllı kart veya USB cihazın bilgisayara bağlanması ve sağlayıcı tarafından sunulan kart okuyucu cihaz ile sürücü yazılımının yüklenmesi gereklidir 1. Ardından, sertifikayı kullanmak için gerekli elektronik imza yazılımı indirilip kurulmalıdır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: