Buradasın
EEG ile reklam analizi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
EEG (Elektroensefalografi) ile reklam analizi şu şekilde yapılır:
- Gönüllü Seçimi ve Hazırlık: Reklam filmini izleyecek gönüllüler seçilir ve çalışmanın amacı hakkında bilgi verilir 12. EEG çekiminin nasıl yapılacağı açıklanır ve gönüllülerden gerekli formları doldurmaları istenir 1.
- EEG Çekimi: Gönüllüler reklam filmini izlerken EEG çekimleri yapılır 13. Bu süreçte beyin aktivitelerindeki değişiklikler ölçülür 3.
- Anket Uygulaması: Reklam filmini izlemeden önce, izledikten hemen sonra ve yedinci gün sonra anketler uygulanır 13. Bu anketlerde gönüllülerin reklamla ilgili duygu ve düşünceleri, markaya karşı tutumları ve dikkat ettikleri noktalar sorulur 13.
- Veri Analizi: Gönüllülerin EEG çekimlerinde elde edilen veriler ile anket sorularına verdikleri cevaplar karşılaştırılır 13. Bu analizlerle izleyicilerin reklamlara yönelik oluşan olumlu ya da olumsuz tutumları tespit edilmeye çalışılır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: