E-Plan Otomasyon Sistemi, mekânsal planların yapım ve onay sürecinde kamu kurumları ile özel sektör tarafından üretilen plan verilerinin ortak bir platformda buluşmasını, plan süreçlerinin dijitalleştirilmesini ve arşivlenmesini sağlar. E-Plan Otomasyon Sistemi'nin bazı işlevleri: Sorgulama ve analiz: Altlık haritalar üzerinde ilgili coğrafi plan verilerine ilişkin sorgulama, görüntüleme ve analiz işlemleri gerçekleştirilebilir. Veri paylaşımı: Farklı altlık haritalar üzerinde çalışan kurumlar arasında veri paylaşımı ve iş birliği imkanı sunar. Şeffaf yönetim: Vatandaşların veriye erişimini kolaylaştırarak şeffaf bir yönetim anlayışının güçlenmesine katkı sağlar. Dijital arşiv: Türkiye'nin mekânsal plan arşivini standart, sorgulanabilir ve akıllı bir yapıda oluşturur.