• Buradasın

    E-Devlet'ten e-İmza ile giriş nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    e-Devlet'e e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
    1. e-Devlet E-İmza uygulamasının indirilmesi ve çalıştırılması 24.
    2. Kart tipi ve işlem kodunun girilmesi 2. Kart tipi alanına “Starcos” veya “Tubitak Akis” seçilir, işlem kodu alanına giriş sayfasında verilen işlem kodu yazılır ve “Devam Et” butonuna tıklanır 2.
    3. e-İmza şifresinin girilmesi 2. “İmzala” dedikten sonra uygulama kapatılıp web sayfası üzerinden işlemler gerçekleştirilebilir 2.
    Alternatif olarak şu adımlar da izlenebilir:
    1. turkiye.gov.tr adresine giriş yapılması 4.
    2. Giriş yap seçeneğine tıklanması 4.
    3. Elektronik imza seçeneğinin seçilmesi 4.
    4. T.C. kimlik numarası ve güvenlik kelimesinin girilmesi 4.
    5. Devam et butonuna tıklanması 4.
    6. e-Devlet E-İmza uygulamasının indirilmesi 4.
    7. Uygulamanın çalıştırılması ve işlem kodunun girilmesi 4.
    8. Devam butonuna basılması 4.
    9. Pin kodunun girilmesi ve İmzala butonuna basılması 4.
    e-İmza ile e-devlete giriş için bilgisayarda 32 bit Java yüklü olması gerekmektedir 4.
    e-Devlet üzerinden doğrudan elektronik imza başvurusu ya da satın alımı yapmak mümkün değildir 5. Elektronik imza sertifikalarını almak için mutlaka Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı (ESHS) firmalar kullanılmalıdır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devlet'e giriş nasıl yapılır?

    E-devlet'e giriş yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet şifresi ile giriş. Mobil imza ile giriş. Elektronik imza ile giriş. T.C. kimlik kartı ile giriş. İnternet bankacılığı ile giriş. e-Devlet kapısına turkiye.gov.tr adresinden giriş yapılabilir.

    e-Devlet şifresi ile e-imza aynı mı?

    e-Devlet şifresi ve e-imza farklı kavramlardır. e-Devlet şifresi, e-Devlet Kapısı'na giriş yapmak ve kişisel bilgilere erişim sağlamak için kullanılan bir kimlik doğrulama aracıdır. e-İmza ise elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir ve ıslak imza ile eşdeğer hukuki geçerliliğe sahiptir.

    E-devletten e-imza nasıl aktif edilir?

    e-Devlet üzerinden elektronik imza (e-imza) aktivasyonu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet giriş sayfasında "e-Kayıt Onay İşlemleri (BTK)" seçeneğine tıklayın. 2. Arama butonuna "e-Kayıt" yazarak ilgili hizmeti seçin. 3. Listeden "Güvenli e-İmza" ve sertifika sağlayıcınızın adını seçin. 4. Bilgilerinizin doğruluğunu onayladığınızda sertifika aktivasyon işleminiz tamamlanmış olacaktır. e-Devlet üzerinden doğrudan e-imza başvurusu veya satın alımı yapılamaz; e-imza sertifikaları, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları (ESHS) aracılığıyla temin edilmelidir.