• Buradasın

    E-devlet cihaz tanımlama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-Devlet üzerinden cihaz tanımlama iki şekilde yapılabilir:
    1. İki Aşamalı Giriş İçin Cihaz Tanımlama: İki aşamalı giriş özelliğini açtıktan sonra, e-Devlet Kapısı mobil uygulamasına giriş yaparken ilk kez onay vermeniz halinde, kullandığınız cihaz daha sonraki girişler için kaydedilir 1. Kayıtlı cihazınızı tanımlamak için:
      • Profilim bölümüne gidin 1.
      • İki Aşamalı Giriş İşlemleri seçeneğini seçin 1.
      • Kayıtlı Cihaz İşlemleri adımlarını takip edin 1.
    2. IMEI Kaydı İçin Cihaz Tanımlama: Yurt dışından getirilen telefonların Türkiye'de kullanılabilmesi için IMEI kaydı yapılması gerekir 23. Bunun için:
      • IMEI numarasını öğrenin: Telefonun tuş takımına *#06# tuşlayarak IMEI numarasını görüntüleyin 25.
      • Harç ödemesi yapın: Vergi dairesi, banka veya e-Devlet üzerinden 45.614,20 TL tutarındaki IMEI kayıt ücretini yatırın 23.
      • e-Devlet'e giriş yapın: "imei kaydet" adresine e-Devlet şifrenizle giriş yapın 23.
      • Gerekli bilgileri doldurun: IMEI numarası, yurda giriş tarihi, belge türü gibi bilgileri eksiksiz girin 23.
      • Başvuruyu tamamlayın: Bilgileri kontrol ettikten sonra başvuruyu tamamlayarak IMEI kayıt işlemini sonlandırın 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kimlik doğrulama için hangi cihaz kullanılır?

    Kimlik doğrulama için kullanılan bazı cihazlar şunlardır: NFC teknolojisine sahip cihazlar. Kart okuyucular. Akıllı kimlik kart okuyucuları. Donanım tabanlı kimlik doğrulama cihazları.

    e-Devlet NES işlemleri nasıl yapılır?

    e-Devlet üzerinden NES (Nitelikli Elektronik Sertifika) işlemleri yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kamu SM Online İşlemler sayfasına giriş yapın. 2. E-Devlet Kapısına gidin. 3. NES İşlemleri menüsüne tıklayın. 4. PIN Oluşturma/Kilit Çözme butonuna basın. 5. Ekrandaki talimatları takip ederek E-imza Uygulamasını indirin ve kurun. 6. E-İmza uygulamasının açılması bekleyin. 7. Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırın veya tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayın ve "İleri" butonuna basın. 8. "Kilit Çözme Bilgilendirme" alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip edin. 9. Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu (Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra "PIN Kodunu Değiştir" butonuna tıklayın. 10. Açılan "SMS Onay" veya "WEB Parola" ekranında sizden istenen bilgileri girerek "Onay" butonuna tıklayın. Alternatif olarak, e-Devlet üzerinden NES başvurusu yapmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Kamu SM Online İşlemler sayfasına e-devlet şifresi ile giriş yapın. 2. "NES İşlemleri > Yetkili İşlemleri > Ön Başvuru İşlemleri" adımlarını takip edin. 3. Kurum çalışanlarına ait ön başvuruları başlatın. e-Devlet üzerinden NES işlemleri yaparken bir e-imza sorumlusuna danışılması önerilir.

    Kimlik doğrulama uygulaması nasıl kullanılır?

    Kimlik doğrulama uygulaması kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Uygulamanın indirilmesi. 2. Uygulamanın açılması. 3. Kullanım koşullarının onaylanması. 4. QR kod okutma. 5. Kimliğin görüntülenmesi. Ayrıca, Microsoft Authenticator gibi uygulamalar da iki faktörlü kimlik doğrulama için kullanılabilir. Kimlik doğrulama uygulamalarının kullanımı, ülkeye veya bölgeye göre değişiklik gösterebilir.

    E-devlet kimlik kartı uygulaması nasıl kullanılır?

    E-devlet kimlik kartı uygulamasını kullanmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. Akıllı telefona indirme. IOS için AppStore, Android için Play Store açılır. Arama bölümüne "e-devlet" yazılır ve çıkan ilk uygulama indirilir. 2. Giriş yapma. Uygulama indirildikten sonra, T.C. Kimlik Numarası ve e-Devlet şifresi ile giriş yapılabilir. Masaüstü bilgisayarda e-Devlet kimlik kartı uygulaması şu şekilde kullanılabilir: 1. Uygulamanın indirilmesi ve kart okuyucu sürücüsünün kurulması. "e-Devlet Kapısı Kimlik Kartı Uygulaması" resmi siteden indirilir ve kart okuyucu sürücüsü kurulur. 2. Uygulamanın yüklenmesi ve başlatılması. Uygulama yüklendikten sonra başlatılır. 3. Aktivasyon işlemi. e-Devlet'te "Kart ile Giriş" seçeneği seçilir, kart okuyucuya yerleştirilip "Devam Et" denir ve PIN girilerek onaylanır. e-Devlet kimlik kartı uygulaması ile ilgili daha fazla bilgi ve destek için turkiye.gov.tr adresi ziyaret edilebilir.

    Kimlik doğrulama nasıl yapılır?

    Kimlik doğrulama için kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Biyometrik kimlik doğrulaması: Parmak izi, yüz tanıma veya retina taraması gibi biyolojik özellikler kullanılarak kimlik doğrulanır. Sertifika tabanlı kimlik doğrulaması: Cihazlar ve kullanıcılar, akıllı kartlar veya dijital sertifikalar aracılığıyla kendilerini diğer cihaz ve sistemlerde tanıtır. İki faktörlü kimlik doğrulaması: Kullanıcıların sahip olduğu bir cihaz (cep telefonu veya donanım belirteci) ve parolanın birlikte kullanılması gerekir. Sesli kimlik doğrulaması: Kullanıcıdan telefon araması yoluyla bir kod girmesi veya kendisini sözlü olarak tanıtması istenir. Anlık bildirimler: Kullanıcılar, telefonlarında erişim isteğini onaylamaları veya reddetmeleri için bir ileti görür. e-Devlet Kapısı'nda kimlikle telefon numarası doğrulaması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet Kapısı mobil uygulaması kullanılarak, "Kimlikle Doğrula" butonuna tıklanır. 2. Açılan sayfada yer alan karekod, mobil uygulamadaki "Karekod Okut" özelliği ile okutulur. 3. Mobil uygulama ekranında kimlik bilgileri girilir ve çipli kimlik kartı NFC özelliği ile taranır. 4. Telefon numarasına gelen doğrulama kodu girilerek işlem tamamlanır. Kimlik doğrulama yöntemleri, kullanılan platforma ve hizmete göre değişiklik gösterebilir.

    E-devlet tüm hizmetler nasıl açılır?

    E-Devlet'te tüm hizmetlerin nasıl açılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, E-Devlet'e giriş yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet şifresi. Mobil imza. Elektronik imza. T.C. Kimlik kartı. İnternet bankacılığı. E-Devlet'in sunduğu hizmetlere turkiye.gov.tr adresinden veya mobil uygulamadan erişilebilir.

    E-devlet iki aşamalı giriş nasıl yapılır?

    E-Devlet'te iki aşamalı giriş yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. Kimlikle doğrulanmış telefon numarası edinme. 2. İki aşamalı giriş özelliğini etkinleştirme. e-Devlet Kapısı web uygulamasında “Şifre ve Güvenlik Ayarlarım” sayfasında yer alan “İki Aşamalı Giriş İşlemleri” isimli işlem menüsü aracılığıyla; e-Devlet Kapısı mobil uygulamasında ayarlar sayfasında yer alan “İki Aşamalı Giriş İşlemleri” isimli işlem menüsü aracılığıyla. 3. Hesaba giriş yapma. Doğrulama kodu içeren SMS geldikten sonra e-Devlet Kapısı hesabına giriş yapılabilir. İki aşamalı giriş özelliğini kullanabilmeniz için uygulama marketlerinden güncel mobil uygulamayı indirmeniz gerekmektedir. İki aşamalı giriş hakkında detaylı bilgi almak için e-Devlet Kapısı'nın "İki Aşamalı Giriş Nedir?" sayfasına göz atılabilir.