• Buradasın

    E-devlet akıllı kart nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet akıllı kartı, yani elektronik imza (e-imza), Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından alınabilir 1. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere btk.gov.tr adresinden ulaşılabilir 1.
    Elektronik imza almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunan veya e-imza alınan firmanın internet sitesinden edinilen kart sürücü yazılımı kurulur 1.
    2. Bilgisayarda kurulan program ile elektronik sertifikaya giriş gerçekleştirilebiliyorsa, sertifika kullanıma hazırdır 1.
    E-devlet sistemine giriş için ayrıca, akıllı kart okuyucu ve e-Devlet giriş şifresi ile T.C. Kimlik Numarası gerekebilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akıllı kartlar kaç yıl geçerli?

    Akıllı kartların geçerlilik süresi, türüne ve kullanım amacına göre değişiklik göstermektedir: TSK akıllı kartları: Tanınmış kişi ve yakın kartları: Basım tarihinden itibaren 1 yıl geçerlidir. Sürücü kartları: Şirket kartları 5 yıl, denetim kartları 2 yıl, servis kartları ise 1 yıl geçerlidir. Sayısal takograf kartları: Sürücü ve şirket kartları: 5 yıl geçerlidir. Denetim kartları: 2 yıl geçerlidir. Servis kartları: 1 yıl geçerlidir. Genel kullanım: Bazı akıllı kartlar, veri saklama süreleri açısından 10 yıla kadar geçerli olabilir. Ancak, bu tür kartların kullanım süresi, içerdikleri bilgilerin güncellenmesi veya değiştirilmesi gerekliliğine bağlı olarak daha kısa olabilir.

    Akıllı kartı nasıl aktif hale getirilir?

    Akıllı kartı aktif hale getirmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kartın Alınması: İlgili kurum veya bankadan akıllı kart temin edilir. 2. Kartın Aktifleştirilmesi: Bazı akıllı kartların kullanıma başlamadan önce aktifleştirilmesi gerekebilir. 3. Okuyucuya Yerleştirilmesi: Temaslı kartlar okuyucuya yerleştirilir, temassız kartlar ise yaklaştırılır. 4. Kimlik Doğrulama: Ödeme veya erişim gibi durumlarda ek olarak PIN kodu, parmak izi veya diğer biyometrik verilerle kimlik doğrulanır. 5. İşlemin Tamamlanması: Kart okuyucu, karttaki bilgileri okuduktan sonra işlemi tamamlar ve onay mesajı verir. Ayrıca, akıllı kartın bilgisayar veya ilgili sistemle uyumlu hale getirilmesi için gerekli sürücülerin ve yazılımların yüklenmesi gerekebilir.

    Akıllı kart nerelerde kullanılır?

    Akıllı kartlar, çeşitli alanlarda kullanılmaktadır: Giriş kontrolü: Binalara fiziksel erişim sağlama. Elektronik ticaret: Çevrimiçi işlemlerde ödeme yapma. Kimlik doğrulama: Kişisel kimlik bilgilerini doğrulama. Veri saklama: Tıbbi bilgiler gibi verilerin depolanması. Toplu taşıma: Biletleme ve ücretlendirme sistemlerinde. Elektronik imza: E-posta şifreleme ve dijital imza kullanımı. Erişim rozetleri: Yüksek güvenlikli alanlarda. Ayrıca, akıllı kartlar; ATM'ler, turnikeler, araç bariyerleri, asansörler ve satış noktalarında da kullanılmaktadır.

    Akıs kart ile e-devlete girilir mi?

    Evet, Akis kart ile e-Devlet'e giriş yapılabilir. e-Devlet'e Akis kart ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. e-Devlet E-İmza uygulaması indirilip çalıştırılır. 2. Kart tipi alanına “Starcos” veya “Tubitak Akis” seçilir. 3. İşlem kodu alanına giriş sayfasında verilen işlem kodu yazılır ve “Devam Et” butonuna tıklanır. 4. E-imza şifresi girilip "İmzala" dedikten sonra uygulama kapatılıp web sayfası üzerinden işlemler gerçekleştirilebilir.

    Akıllı kart ve çipli kart aynı mı?

    Evet, akıllı kart ve çipli kart aynıdır, çünkü akıllı kart, entegre devreler içeren herhangi bir mikroçip boyutunda karttır. Çipli kart terimi daha çok, kredi kartlarından aşina olunan, kartın üzerine monte edilmiş çip ile şifrelemeden bilgi tutmaya kadar çeşitli becerilere sahip olan ve işletim sistemlerine sahip olan kart türünü tanımlamak için kullanılır. Ancak, akıllı kartların bir alt türü olan temassız akıllı kartlar, plastik kredi kartı görünümündedir ve içlerinde bir mikroçip ve bir de anten gömülü olması bakımından çipli kartlardan ayrılır.

    E-imza akıllı kart nedir?

    E-imza akıllı kart, dijital ortamda imza atmak için kullanılan fiziksel bir cihazdır. Bu kart, üzerinde özel bir şifreleme anahtarı ve kullanıcının dijital imzasını taşıyan bir çip bulundurur. E-imza akıllı kart kullanımı, Türkiye'de e-devlet işlemleri ve ticari sözleşmeler gibi pek çok alanda yasal olarak kabul edilmektedir.

    E-devlet kimlik kartı uygulaması nasıl kullanılır?

    E-devlet kimlik kartı uygulamasını kullanmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. Akıllı telefona indirme. IOS için AppStore, Android için Play Store açılır. Arama bölümüne "e-devlet" yazılır ve çıkan ilk uygulama indirilir. 2. Giriş yapma. Uygulama indirildikten sonra, T.C. Kimlik Numarası ve e-Devlet şifresi ile giriş yapılabilir. Masaüstü bilgisayarda e-Devlet kimlik kartı uygulaması şu şekilde kullanılabilir: 1. Uygulamanın indirilmesi ve kart okuyucu sürücüsünün kurulması. "e-Devlet Kapısı Kimlik Kartı Uygulaması" resmi siteden indirilir ve kart okuyucu sürücüsü kurulur. 2. Uygulamanın yüklenmesi ve başlatılması. Uygulama yüklendikten sonra başlatılır. 3. Aktivasyon işlemi. e-Devlet'te "Kart ile Giriş" seçeneği seçilir, kart okuyucuya yerleştirilip "Devam Et" denir ve PIN girilerek onaylanır. e-Devlet kimlik kartı uygulaması ile ilgili daha fazla bilgi ve destek için turkiye.gov.tr adresi ziyaret edilebilir.