Domain analizi yapmak için aşağıdaki araçlar ve yöntemler kullanılabilir:
- Google Analytics: Web sitenizin trafiğini, kullanıcı davranışını ve dönüşümlerini ölçmek için kullanılır 1.
- Google Search Console: Arama motoru performansını analiz eder, anahtar kelimeleri ve sayfa görüntüleme sayısını gösterir 12.
- Ahrefs: Backlink'leri, anahtar kelimeleri ve içerik performansını ölçer 14.
- SEMrush: SEO performansını, anahtar kelimeleri ve rakip analizi yapar 14.
- Moz: SEO otoritesi, backlink analizi ve anahtar kelime sıralamalarını değerlendirir 4.
Analiz süreci:
- Araçları düzenli olarak kullanın: Verilerin güncel kalmasını sağlar 1.
- Verileri doğru yorumlayın: Elde edilen metrikleri web sitenizin hedeflerine göre değerlendirin 1.
- Farklı amaçları göz önünde bulundurun: Analiz araçlarını sadece performans ölçümü değil, aynı zamanda strateji geliştirme için de kullanın 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: