Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
DirectX 8 ve 9 arasındaki temel farklar şunlardır:
- DirectX 9, Shader Model 3.0'ı tanıttı ve bu, görsellerin daha zengin ve dinamik olmasını sağladı 23.
- DirectX 8, Pixel Shader ve Vertex Shader gibi iki yeni özellik ekledi, bu da 3D görüntülerin daha gerçekçi olmasını mümkün kıldı 1.
- DirectX 9 ayrıca, grafik çiplerinin sistem işlemcisinden aldığı bazı görevleri üstlenerek performansı artıran T&L (dönüşüm ve aydınlatma) aşamalarını da destekledi 1.
- DirectX 8.1 sürümü, DirectX 9'un bazı özelliklerini (örneğin, yumuşak kenarlı dinamik gölgeler) içermesine rağmen, genel olarak daha eski ve daha az güçlü grafik kartlarında daha iyi çalıştı 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: