• Buradasın

    Daire testerede mil neden kırılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Daire testerede milin kırılmasının birkaç nedeni olabilir:
    1. Yanlış Kurulum: Testere milinin yanlış takılması, hem milin hem de testerenin hasar görmesine yol açabilir 1.
    2. Aşırı Gergi Kuvveti: Mili aşırı germek, gövde kırılmasına, oluklarda veya arka kenarda çatlaklara neden olabilir 2.
    3. Kesme Hızı: Kesme hızının çok hızlı olması, testerenin aşırı yüklenmesine ve milin tamponlanmadan aşınmasına yol açar 13.
    4. Kirli Malzemeler: Kesilen malzemedeki toz, demir talaşı ve kir, testere ile çatışma yaratarak aşınmayı hızlandırır 1.
    5. Uzun Süreli Çalışma: Makinenin uzun süre çalışması, kesim sırasında yükü artırarak milin aşırı yıpranmasına neden olabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Daire Testere mili nasıl değiştirilir?

    Daire testere milini değiştirmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Sökme işlemi: Tabla üzerindeki siper dahil bütün eklentiler kaldırılır veya bıçak çevresinden uzaklaştırılır. 2. Somunun sökülmesi: Mil sabitlendikten sonra, testere lamasını ve hareketli flanşı sıkan somun, uygun ağızlı bir anahtarla testerenin dönme yönünde çevrilerek sökülür. 3. Hareketli flanşın çıkarılması: Somun yerinden söküldükten sonra, hareketli flanş da milden çıkarılarak daire testere yerinden çıkarılır. 4. Yeni milin takılması: Yeni testere, mile dişleri bize bakacak şekilde yerleştirilir ve delik çapının mil çapına uygun olması sağlanır. 5. Sıkma işlemi: Hareketli flanş yerine takılarak testere lamasına yanaştırılır ve somun, dönme yönünün tersine çevrilerek sıkıştırılır. 6. Son kontroller: Mil serbest hale getirilir, testere boşluğu kapağı yerine takılır ve testerenin değiştirilmesi işlemi tamamlanır.

    Ara mil bozuksa ne olur?

    Ara milin (aks mili veya eksantrik mili) bozulması farklı sorunlara yol açabilir: Aks mili bozulduğunda: Araçta tekerleklerde anormal sesler duyulabilir. Araç titreyebilir veya sarsılabilir, özellikle hızlanma anlarında. Vites geçişlerinde sarsıntı veya zorlanma olabilir. Yağ sızıntısı olabilir, bu durumda araç altında yağ lekeleri görülebilir. Eksantrik mili bozulduğunda: Motorun rölantide düzensiz çalışması veya sürüş sırasında tekleme görülebilir. Aracın hızlanmasında gecikmeler ve genel performans kaybı yaşanabilir. Motor arıza ışığı yanabilir. Anormal sesler (tıklama, vurma veya metalik sürtünme) duyulabilir. Yakıt tüketimi artabilir. Bu belirtilerden herhangi biri fark edildiğinde, aracın güvenli bir şekilde servise götürülmesi önemlidir.

    Daire testere kullanım talimatı nelerdir?

    Daire testere kullanım talimatı aşağıdaki maddelerden oluşur: 1. Tecrübe: Daire testereyi kullanan kişiler bu konuda tecrübeli olmalıdır. 2. Koruyucu ekipman: Çalışmaya başlamadan önce koruyucu gözlük veya yüz siperleri kullanılmalıdır. 3. Dengeli yerleştirme: Kesilecek parça yerine dengeli bir şekilde oturtulmalıdır. 4. Görüş engeli: Kesilecek parça ile kullanıcı arasında bir muhafaza var ise görüşü engellemeyecek şekilde yerleştirilmelidir. 5. Ellerin uzaklığı: Kesilecek malzemeyi el ile hareket ettirirken ellerin dairesel testereden yeterince uzakta olmasına dikkat edilmelidir. 6. Fırlama önlemi: Kesilen parça kopma aşamasında savrularak fırlayabileceğinden serbest vaziyette bırakılmamalıdır. 7. Perdeleme: Kesme sırasında oluşan çapakların etrafa sıçramaması için perdeleme yapılmalıdır. 8. Testerenin durumu: Dişi kırık veya dişleri keskinliğini kaybetmiş daire testere derhal değiştirilmelidir. 9. Tezgâh başından ayrılma: Testere hareketi durmadan tezgâh başından ayrılınmamalıdır.