• Buradasın

    Concorde neden yasaklandı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Concorde uçaklarının yasaklanmasının birkaç nedeni vardır:
    • Yüksek maliyet 124. Concorde'un hem üretimi hem de işletme maliyetleri çok yüksekti 124.
    • Azami yolcu kapasitesi 12. Dar gövdeli Concorde'lar 125 yolcu taşıyabiliyordu 12.
    • Yüksek yakıt tüketimi 14. Uçuş başına düşen yakıt tüketimi, sıradan yolcu uçaklarının 3-4 katıydı 4.
    • 2000 yılındaki kaza 24. 25 Temmuz 2000'de Paris'te yaşanan kazada 113 kişi hayatını kaybetti 24. Bu olay, Concorde uçuşlarının durdurulmasına yol açtı 24.
    • Gürültü ve çevresel etkiler 14. Concorde'un motorları çok gürültülüydü ve karbon salımı yüksekti 4.
    2025 yılı itibarıyla, süpersonik uçuşlara yönelik yasaklar kaldırılmış ve yeni nesil süpersonik uçakların geliştirilmesi için çalışmalar yürütülmektedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Concordenin sonu nasıl bitti?

    Concorde uçaklarının sonu, 25 Temmuz 2000'de Paris Charles de Gaulle Havaalanı'ndan kalkıştan 1,5 dakika sonra yaşanan kaza ile geldi. Pistte başka bir uçaktan kalan parçaların üstünden geçince lastikleri parçalanan Concorde'un havalandıktan hemen sonra yakıt tankı alev aldı. Bu kazanın ardından Concorde uçuşları durduruldu. Concorde'ların emekli edilmesinin ana nedeni, yüksek işletme maliyetleri ve azalan talep olarak gösterildi.

    Concordenin teknik özellikleri nelerdir?

    Concorde'un bazı teknik özellikleri: Uzunluk: 61,66 m. Kanat açıklığı: 25,6 m. Yükseklik: 12,2 m. Kanat alanı: 358,25 m². Boş ağırlık: 78.700 kg. Maksimum kalkış ağırlığı: 185.070 kg. Motorlar: 4 adet Rolls-Royce/Snecma Olympus 593 turbojet. Maksimum hız: Mach 2,2 (yaklaşık 2.180 km/s). Seyir hızı: Mach 2 (yaklaşık 2.150 km/s). Servis tavanı: 18.300 metre. Menzil: 7.250 km. Yolcu kapasitesi: 92-120 kişi. Mürettebat: 9 kişi (3 pilot, 2 yardımcı pilot, 4 uçuş mühendisi). Yakıt kapasitesi: 95.680 kg. Kalkış mesafesi: 3.600 metre. Yüzeyinde oluşan sürtünme ısısı: Uçuş sırasında 92°C, burun kısmında 130°C'ye kadar çıkabilir.

    Concordes neden emekliye ayrıldı?

    Concorde uçaklarının emekliye ayrılmasının birkaç nedeni vardır: Yüksek yakıt ve bakım maliyetleri. 2000 yılındaki trajik kaza. Gürültü ve çevresel sorunlar. 11 Eylül sonrası havacılık krizi.