• Gündem
  • Alışveriş
  • Finans
  • YaCevapYaCevap
  • YaÖzet
  • Seyahat
  • Video
  • Görsel
  • Ana Sayfa
  • TeknolojiTeknoloji
  • Psikoloji ve İlişkiler
  • Bilim ve Eğitim
  • Yemek
  • Kültür ve Sanat
  • Filmler ve Diziler
  • Ekonomi ve Finans
  • Oyun
  • Spor
  • Güzellik ve Moda
  • Faydalı İpuçları
  • Otomobil
  • Hukuk
  • Seyahat
  • Hayvanlar ve doğa
  • Sağlık
  • Diğer
  • Buradasın
    • YaCevap ›
    • Teknoloji ›

    Call quality score nasıl hesaplanır?

    • Teknoloji
    • MüşteriHizmetleri
    • ÇağrıMerkezi
    • PerformansDeğerlendirmesi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Call quality score, genellikle İç Kalite Puanı (IQS) olarak hesaplanır ve bu, belirli parametrelere göre yapılan değerlendirmelerle ölçülür 1. IQS, ağırlıklı bir formülle hesaplanır; her parametre puanlanır ve atanan ağırlıkla çarpılır 1.
    Hesaplama adımları:
    1. Parametrelerin belirlenmesi 12. Bu parametreler arasında uyumluluk, empati, doğruluk ve çağrı yönetimi yer alabilir 12.
    2. Puanlama 1. Her parametre belirli bir yüzdeyle ağırlıklandırılır; örneğin, uyumluluk %40, empati %20 gibi 1.
    3. Puanların çarpımı 1. Her parametre için hesaplanan puan, atanan ağırlıkla çarpılır 1.
    4. Toplam puan 1. Tüm parametre puanları toplanır 1.
    Örnek hesaplama:
    • Uyumluluk puanı: 90% * 0.40 = 36 1.
    • Empati puanı: 80% * 0.20 = 16 1.
    • Doğruluk puanı: 85% * 0.20 = 17 1.
    • Çağrı yönetimi puanı: 75% * 0.20 = 15 1.
    Toplam IQS puanı: 36 + 16 + 17 + 15 = 84% 1.
    Bu süreçte, konuşma analitiği gibi modern yöntemler de kullanılabilir; bu yöntemler, müşteri memnuniyetini ve duygusal ipuçlarını gerçek zamanlı olarak değerlendirir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. cloudtalk.io
        1
      2. insight7.io
        2
      3. scorebuddyqa.com
        3
      4. meetrecord.com
        4
      5. calilio.com
        5
    • Call Quality Score nasıl geliştirilir?

    • Ortalama görüşme süresi nasıl optimize edilir?

    • Call Quality Score neden önemlidir?

    • Daha fazla bilgi

  • Yazeka nedir?
Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.
  • © 2025 Yandex
  • Gizlilik politikası
  • Kullanıcı sözleşmesi
  • Hata bildir
  • Şirket hakkında
{"e3r20":{"state":{"logoProps":{"url":"https://yandex.com.tr"},"formProps":{"action":"https://yandex.com.tr/search","searchLabel":"Bul"},"services":{"activeItemId":"answers","items":[{"url":"https://yandex.com.tr/gundem/","title":"Gündem","id":"agenda"},{"url":"https://yandex.com.tr/shopping/","title":"Alışveriş","id":"shopping"},{"url":"https://yandex.com.tr/finance/","title":"Finans","id":"finance"},{"url":"https://yandex.com.tr/yacevap/","title":"YaCevap","id":"answers"},{"url":"https://yandex.com.tr/yaozet/","title":"YaÖzet","id":"summary"},{"url":"https://yandex.com.tr/travel/","title":"Seyahat","id":"travel"},{"url":"https://yandex.com.tr/video/search?text=popüler+videolar","title":"Video","id":"video"},{"url":"https://yandex.com.tr/gorsel/","title":"Görsel","id":"images"}]},"userProps":{"loggedIn":false,"ariaLabel":"Menü","plus":false,"birthdayHat":false,"child":false,"dialogProps":{"host":"yandex.com.tr","lang":"tr","project":"neurolib","queryParams":{"exp_flags":"skin","preset":"oceania","utm_source":"portal-neurolib"},"retpath":"https%3A%2F%2Fyandex.com.tr%2Fyacevap%2Fc%2Fteknoloji%2Fq%2Fcall-quality-score-nasil-hesaplanir-299830584%3Fncrnd%3D66287","tld":"com.tr","platform":"desktop"},"className":"PortalHeader-User"},"suggestProps":{"selectors":{"form":".HeaderForm","input":".HeaderForm-Input","submit":".HeaderForm-Submit","clear":".HeaderForm-Clear","layout":".HeaderForm-InputWrapper"},"suggestUrl":"https://yandex.com.tr/suggest/suggest-ya.cgi?show_experiment=222&show_experiment=224","deleteUrl":"https://yandex.com.tr/suggest-delete-text?srv=web&text_to_delete=","suggestPlaceholder":"Yapay zeka ile bul","platform":"desktop","hideKeyboardOnScroll":false,"additionalFormClasses":["mini-suggest_theme_tile","mini-suggest_overlay_tile","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_prevent-empty_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_personal_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_rich_yes","mini-suggest_overlay_dark","mini-suggest_large_yes","mini-suggest_copy-fact_yes","mini-suggest_clipboard_yes","mini-suggest_turboapp_yes","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_affix_yes","mini-suggest_carousel_yes","mini-suggest_traffic_yes","mini-suggest_re-request_yes","mini-suggest_source_yes","mini-suggest_favicon_yes","mini-suggest_more","mini-suggest_long-fact_yes","mini-suggest_hide-keyboard_yes","mini-suggest_clear-on-submit_yes","mini-suggest_focus-on-change_yes","mini-suggest_short-fact_yes","mini-suggest_app_yes","mini-suggest_grouping_yes","mini-suggest_entity-suggest_yes","mini-suggest_redesigned-navs_yes","mini-suggest_title-multiline_yes","mini-suggest_type-icon-wrapped_yes","mini-suggest_fulltext-highlight_yes","mini-suggest_fulltext-insert_yes","mini-suggest_lines_multi"],"counter":{"service":"neurolib_com_tr_desktop","url":"//yandex.ru/clck/jclck","timeout":300,"params":{"dtype":"stred","pid":"0","cid":"2873"}},"noSubmit":false,"formAction":"https://yandex.com.tr/search","tld":"com.tr","suggestParams":{"srv":"serp_com_tr_desktop","wiz":"TrWth","yu":"9407425141763801150","lr":20815,"uil":"tr","fact":1,"v":4,"use_verified":1,"safeclick":1,"skip_clickdaemon_host":1,"rich_nav":1,"verified_nav":1,"rich_phone":1,"use_favicon":1,"nav_favicon":1,"mt_wizard":1,"history":1,"nav_text":1,"maybe_ads":1,"icon":1,"hl":1,"n":10,"portal":1,"platform":"desktop","mob":0,"extend_fw":1,"suggest_entity_desktop":"1","entity_enrichment":"1","entity_max_count":"5"},"disableWebSuggest":false},"context":{"query":"","reqid":"1763801189508872-12459133648263699338-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-192-BAL","lr":"20815","aliceDeeplink":"{\"text\":\"\"}"},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"e3r2w01-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header"},"e3r21":{"state":{"links":[{"id":"main","url":"/yacevap/","title":"Ana Sayfa","target":"_self"},{"id":"technologies","url":"/yacevap/c/teknoloji","title":"Teknoloji","target":"_self"},{"id":"psychology-and-relationships","url":"/yacevap/c/psikoloji-ve-iliskiler","title":"Psikoloji ve İlişkiler","target":"_self"},{"id":"science-and-education","url":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim","title":"Bilim ve Eğitim","target":"_self"},{"id":"food","url":"/yacevap/c/yemek","title":"Yemek","target":"_self"},{"id":"culture-and-art","url":"/yacevap/c/kultur-ve-sanat","title":"Kültür ve Sanat","target":"_self"},{"id":"tv-and-films","url":"/yacevap/c/filmler-ve-diziler","title":"Filmler ve Diziler","target":"_self"},{"id":"economics-and-finance","url":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","title":"Ekonomi ve Finans","target":"_self"},{"id":"games","url":"/yacevap/c/oyun","title":"Oyun","target":"_self"},{"id":"sport","url":"/yacevap/c/spor","title":"Spor","target":"_self"},{"id":"beauty-and-style","url":"/yacevap/c/guzellik-ve-moda","title":"Güzellik ve Moda","target":"_self"},{"id":"useful-tips","url":"/yacevap/c/faydali-ipuclari","title":"Faydalı İpuçları","target":"_self"},{"id":"auto","url":"/yacevap/c/otomobil","title":"Otomobil","target":"_self"},{"id":"law","url":"/yacevap/c/hukuk","title":"Hukuk","target":"_self"},{"id":"travel","url":"/yacevap/c/seyahat","title":"Seyahat","target":"_self"},{"id":"animals-and-nature","url":"/yacevap/c/hayvanlar-ve-doga","title":"Hayvanlar ve doğa","target":"_self"},{"id":"health","url":"/yacevap/c/saglik","title":"Sağlık","target":"_self"},{"id":"other","url":"/yacevap/c/diger","title":"Diğer","target":"_self"}],"activeLinkId":"technologies","title":"Kategoriler","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"e3r2w02-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header-categories"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header-categories"},"e3r22":{"state":{"tld":"com.tr","markdown":"**Call quality score**, genellikle **İç Kalite Puanı (IQS)** olarak hesaplanır ve bu, belirli parametrelere göre yapılan değerlendirmelerle ölçülür [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/). IQS, ağırlıklı bir formülle hesaplanır; her parametre puanlanır ve atanan ağırlıkla çarpılır [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n\n**Hesaplama adımları**:\n1. **Parametrelerin belirlenmesi** [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/)[```2```](https://voiso.com/articles/call-quality-score-metrics/). Bu parametreler arasında uyumluluk, empati, doğruluk ve çağrı yönetimi yer alabilir [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/)[```2```](https://voiso.com/articles/call-quality-score-metrics/).\n2. **Puanlama** [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/). Her parametre belirli bir yüzdeyle ağırlıklandırılır; örneğin, uyumluluk %40, empati %20 gibi [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n3. **Puanların çarpımı** [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/). Her parametre için hesaplanan puan, atanan ağırlıkla çarpılır [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n4. **Toplam puan** [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/). Tüm parametre puanları toplanır [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n\n**Örnek hesaplama**:\n* Uyumluluk puanı: 90% * 0.40 = 36 [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n* Empati puanı: 80% * 0.20 = 16 [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n* Doğruluk puanı: 85% * 0.20 = 17 [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n* Çağrı yönetimi puanı: 75% * 0.20 = 15 [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n\nToplam IQS puanı: 36 + 16 + 17 + 15 = 84% [```1```](https://enthu.ai/blog/internal-quality-score/).\n\nBu süreçte, konuşma analitiği gibi modern yöntemler de kullanılabilir; bu yöntemler, müşteri memnuniyetini ve duygusal ipuçlarını gerçek zamanlı olarak değerlendirir [```2```](https://voiso.com/articles/call-quality-score-metrics/).","sources":[{"sourceId":1,"url":"https://www.cloudtalk.io/blog/call-quality-score/","title":"8 Tips to Improve Call Quality Score in a Call... - CloudTalk","shownUrl":"https://www.cloudtalk.io/blog/call-quality-score/","rel":"nofollow"},{"sourceId":2,"url":"https://insight7.io/how-to-create-an-effective-call-quality-scorecard/","title":"How to Create an Effective Call Quality Scorecard...","shownUrl":"https://insight7.io/how-to-create-an-effective-call-quality-scorecard/","rel":"nofollow"},{"sourceId":3,"url":"https://www.scorebuddyqa.com/blog/how-to-measure-call-quality-parameters-with-quality-assurance-metrics","title":"Measure Call Quality Parameters With QA Metrics...","shownUrl":"https://www.scorebuddyqa.com/blog/how-to-measure-call-quality-parameters-with-quality-assurance-metrics","rel":"nofollow"},{"sourceId":4,"url":"https://www.meetrecord.com/blog/call-scoring-guide","title":"A Complete Guide to Call Scoring in 2025","shownUrl":"https://www.meetrecord.com/blog/call-scoring-guide","rel":"nofollow"},{"sourceId":5,"url":"https://www.calilio.com/blogs/call-center-quality-assurance-qa-scorecard","title":"How to Create a Call Center Quality Assurance...","shownUrl":"https://www.calilio.com/blogs/call-center-quality-assurance-qa-scorecard","rel":"nofollow"}],"isHermione":false,"headerProps":{"header":"Call quality score nasıl hesaplanır?","homeUrl":"/yacevap/","categoryUrl":"/yacevap/c/teknoloji","categoryTitle":"Teknoloji","canUseNativeShare":false,"tags":[{"href":"/yacevap/t/teknoloji","text":"Teknoloji"},{"href":"/yacevap/t/musterihizmetleri","text":"MüşteriHizmetleri"},{"href":"/yacevap/t/cagrimerkezi","text":"ÇağrıMerkezi"},{"href":"/yacevap/t/performansdegerlendirmesi","text":"PerformansDeğerlendirmesi"}],"extralinksItems":[{"variant":"reportFeedback","reportFeedback":{"feature":"YazekaAnswers","title":"Bu yanıtta yanlış olan ne?","checkBoxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]}}]},"suggestProps":{"suggestItems":[{"id":0,"text":"Call Quality Score nasıl geliştirilir?","url":"/search?text=Call+Quality+Score+nas%C4%B1l+geli%C5%9Ftirilir%3F&promo=force_neuro"},{"id":1,"text":"Ortalama görüşme süresi nasıl optimize edilir?","url":"/search?text=Ortalama+g%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fme+s%C3%BCresi+nas%C4%B1l+azalt%C4%B1l%C4%B1r%3F&promo=force_neuro"},{"id":2,"text":"Call Quality Score neden önemlidir?","url":"/search?text=Call+Quality+Score+neden+%C3%B6nemli&promo=force_neuro"},{"id":-1,"url":"/search?text=Call+quality+score+nas%C4%B1l+hesaplan%C4%B1r%3F&promo=force_neuro","text":"Daha fazla bilgi"}]},"feedbackProps":{"feature":"YazekaAnswers","baseProps":{"metaFields":{"yandexuid":"9407425141763801150","reqid":"1763801189508872-12459133648263699338-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-192-BAL"}},"positiveCheckboxLabels":[{"value":"Yanıtı çok beğendim"},{"value":"Yanıtta gerekli bilgiler var"},{"value":"Kolay anlaşılır"},{"value":"Diğer"}],"negativeCheckboxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]},"dialogStoreProps":{"baseUrl":""},"globalStoreProps":{"imageBackendUrl":"https://yandex.com.tr/images-apphost/image-download?cbird=171","query":"","retina":false,"avatarId":"0","isMacOS":false,"isEmbeddedFuturis":false,"brand":"yazeka","device":{"isIOS":false,"platform":"desktop"}},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"e3r2w03-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"question"},"e3r23":{"state":{"relatedMaterials":[],"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"e3r2w04-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"related"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"related"},"e3r24":{"state":{"tld":"com.tr","isIos":false,"isQuestionPage":true,"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"e3r2w05-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"ask_question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"ask_question"},"e3r25":{"state":{"generalLinks":[{"id":"privacy-policy","text":"Gizlilik politikası","url":"https://yandex.com.tr/legal/privacy_policy/"},{"id":"terms-of-service","text":"Kullanıcı sözleşmesi","url":"https://yandex.com.tr/legal/tos/"},{"id":"report-error","text":"Hata bildir","url":"https://forms.yandex.com.tr/surveys/13748122.01a6645a1ef15703c9b82a7b6c521932ddc0e3f7/"},{"id":"about-company","text":"Şirket hakkında","url":"https://yandex.com.tr/project/portal/contacts/"}],"copyright":{"url":"https://yandex.com.tr","currentYear":2025},"socialLinks":[{"url":"https://www.tiktok.com/@yandex.turkiye","type":"tiktok","title":"TikTok"},{"url":"https://www.youtube.com/@YandexTurkiye","type":"youtube","title":"Youtube"},{"url":"https://www.facebook.com/YandexComTr","type":"facebook","title":"Facebook"},{"url":"https://www.instagram.com/yandex__turkiye/","type":"instagram","title":"Instagram"},{"url":"https://x.com/yndxturkiye","type":"x","title":"X"}],"categoriesLink":[],"disclaimer":"Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"e3r2w06-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"footer"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"footer"}}