Blender'da texture eklemek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Yeni bir malzeme oluşturun: Nesneye malzeme atamak için "Malzemeler" (sphere simgesi) sekmesine gidip "Yeni" (plus simgesi) butonuna tıklayın ve malzemeye bir isim verin 13.
- Texture dosyasını içe aktarın: "Materials" sekmesinde, "Base Color" bölümünün yanındaki küçük sarı noktaya tıklayıp "Image Texture" seçeneğini seçin 13. "Open" butonuna tıklayıp texture dosyasını bilgisayarınızdan seçin 13.
- UV mapping uygulayın: Texture'un nesnenin yüzlerine nasıl haritalanacağını belirlemek için "UV Editing" çalışma alanına geçin, 3D Viewport'ta "Tab" tuşuna basarak "Edit Mode"a geçin ve "2" tuşuna basarak kenarları seçin 1. Kenarları, modelin geri kalanından daha az görünür olacak şekilde yerleştirin ve sağ tıklayarak "Mark Seam" seçeneğini seçin 1. Ardından "U" tuşuna basıp "Unwrap" seçeneğini seçerek nesnenin unwrapped versiyonunu UV editöründe görün 1.
- Son dokunuşlar: Texture'u tam olarak istediğiniz yere yerleştirdikten sonra, "F12" tuşuna basarak küpü render edin 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: