• Buradasın

    Bilgisayar mimarisi vize konuları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bilgisayar mimarisi vize konuları genellikle şunları içerir:
    • Bilgisayar tasarımının temel ilkeleri 4.
    • Komut kümesi ilkeleri 4.
    • Boruhattı ve boruhattı tehlikeleri 4.
    • Komut düzeyinde paralellik 4.
    • Boruhattı tehlikelerinin önlenmesi 4.
    • Statik ve dinamik komut çizelgeleme mekanizmaları 4.
    • Bellek hiyerarşisi tasarımı 4.
    Ayrıca, aşağıdaki konular da vize kapsamında olabilir:
    • Veri işleme 5.
    • Veri saklama 5.
    • Elemanlar arası veri taşıma 5.
    • Tüm bilgisayarın kontrolü 5.
    Vize konuları, üniversiteye ve dersin içeriğine göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilgisayar mimarisi kaça ayrılır?

    Bilgisayar mimarisi, dört ana kategoriye ayrılır: 1. Komut Kümesi Mimarisi (ISA). 2. Mikro Mimari (Micro Architecture). 3. Sistem Tasarımı. 4. Veriyolu Sistemi. Ayrıca, bilgisayar mimarisi farklı türlere göre de ayrılabilir: Von Neumann Mimarisi. Harvard Mimarisi. RISC (Reduced Instruction Set Computing) Mimarisi. CISC (Complex Instruction Set Computing) Mimarisi.

    Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi 1 dersi nedir?

    Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi 1 dersi, bilgisayar sistemlerinin temel bileşenlerini ve çalışma prensiplerini kapsayan bir dersdir. Dersin konuları arasında şunlar yer alır: bilgisayar organizasyonu ve mimarisi; bilgisayarın gelişimi; bilgisayarın bileşenleri; işlemci, veriyolu ve kontrol; önbellek; komut kümesi özellikleri ve adresleme modları; mikroişlemci organizasyonu ve pipelining; kontrol birimi; multicore işlemciler ve çok işlemcili sistemler; GPU. Bu ders, yönetim bilişim sistemleri, bilişim sistemleri ve teknolojileri gibi programlarda yer alabilir.

    Bilgisayarın temel mimarisi nedir?

    Bilgisayarın temel mimarisi, John von Neumann tarafından geliştirilmiş olup, şu bileşenlerden oluşur: Bellek (RAM). Merkezî İşlem Birimi (MİB, CPU). Giriş/Çıkış birimleri. Ana bellek (main memory). Depolama birimleri. Ayrıca, bilgisayar mimarisi tasarımı, performans, güvenilirlik ve maliyet gibi faktörler göz önünde bulundurularak yapılır ve mikroişlemci tasarımından ağ mimarisine kadar geniş bir yelpazeyi kapsar. Bilgisayar mimarisi, aynı zamanda Von Neumann mimarisi ve Harvard mimarisi gibi farklı yaklaşımlarla da incelenebilir.

    Bilgisayar organizasyonu ve mimarisi nedir?

    Bilgisayar organizasyonu ve mimarisi, bir bilgisayarın fiziksel ve işlevsel yapısının tanımlanmasıdır. Bilgisayar mimarisi, bir bilgisayar sisteminin temel bileşenlerinin düzenlenmesi ve bu bileşenlerin birbiriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu inceleyen bir disiplindir. Bilgisayar organizasyonu, bir bilgisayarın donanım bileşenleri ve bu bileşenlerin aralarındaki bağlantılarla ilgilenir. Bilgisayar mimarisi ve organizasyonuna örnek olarak, bir bilgisayara çarpma talimatının verilip verilmeyeceği mimari bir tasarım meselesi iken, bu talimatın özel bir çarpma birimi tarafından mı yoksa sistemin ekleme biriminin tekrar tekrar kullanılmasını sağlayan bir mekanizma tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmeyeceği organizasyonel bir sorundur.

    Bilgisayar mimarisinde hangi sorular çıkar?

    Bilgisayar mimarisinde çıkabilecek bazı soru türleri: Mülakat soruları. Sınav soruları. Genel sorular. Bilgisayar mimarisinde çıkabilecek sorular için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: YouTube. GitHub. career.guru99.com. web.itu.edu.tr.

    Bilgisayar mimarisinin temel ilkeleri nelerdir?

    Bilgisayar mimarisinin temel ilkeleri şunlardır: 1. İşlemci (CPU): Bilgisayarın beyni olarak bilinir, talimatları yürütür ve hesaplamaları gerçekleştirir. 2. Bellek (RAM): İşlemcinin erişebileceği ve verileri sakladığı yerdir. 3. Giriş/Çıkış (G/Ç) Birimleri: Klavye, fare, monitör, yazıcı ve ağ kartı gibi harici cihazlarla iletişim kurmak için kullanılır. 4. Veri Yolları: İşlemci, bellek ve G/Ç birimleri arasında verilerin aktarıldığı yollardır. 5. Komut Seti Mimarisi (ISA): İşlemcinin anlayabildiği ve yürütebildiği talimatların kümesidir. 6. Performans: Bir bilgisayarın hızını ve işlem kapasitesini ölçer. 7. İşlevsellik: Bir bilgisayarın yapabileceği şeylerin kapsamıdır. 8. Maliyet: Bir bilgisayarın üretim maliyetini ve satın alma fiyatını ifade eder.

    Bilgisayar mimarisi final konuları nelerdir?

    Bilgisayar mimarisi final konuları genellikle aşağıdaki konuları kapsar: Komut Kümesi Mimarisi (ISA). Mikro Mimari (Micro Architecture). Bellek Mimarisi. Giriş-Çıkış Sistemi. Veriyolları. Boruhattı (Pipeline) Sistemi. Statik ve Dinamik Çizelgeleme. Süperskalar İşlemciler. Yazmaç Yeniden İsimlendirmesi. Bellek Hiyerarşisi. Bu konular, dersin içeriğine ve öğretim programına göre değişiklik gösterebilir.