• Buradasın

    Atatürk havacılık için ne yaptı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye'de havacılığın gelişmesi için birçok önemli adım atmıştır:
    • Türk Tayyare Cemiyeti'nin Kuruluşu: 16 Şubat 1925'te Türk Tayyare Cemiyeti'ni kurarak havacılığın geliştirilmesine öncülük etmiştir 123.
    • Eğitim ve Altyapı: 23 Nisan 1926'da Tayyare Makinist Mektebi'ni açarak teknik personel yetiştirilmesini sağlamıştır 13.
    • Uçak Üretimi: Kayseri ve Etimesgut Uçak Fabrikalarının kurulmasını destekleyerek uçak üretimini başlatmıştır 234.
    • Vizyoner Sözler: "İstikbal göklerdedir" gibi sözleriyle havacılığın önemini vurgulamıştır 123.
    • Teşvik: Gençleri havacılığa teşvik ederek, Türkiye'nin havacılık alanında ilerlemesini hedeflemiştir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Atatürk havacılığı neden kurdu?

    Mustafa Kemal Atatürk, havacılığın Türkiye'nin bağımsız ve güçlü bir devlet olması yolunda önemli bir müessese olduğunu düşündüğü için havacılığı kurmuştur. Atatürk'ün havacılığı kurmasının bazı nedenleri: İleri görüşlülük: Atatürk, o dönemde pek çok kişinin farkında olmadığı bazı gerçekleri sezmiş ve havacılığın ne kadar önemli olduğunun altını çizmiştir. Türkiye'nin gelişimi: Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’nin havacılıkta en ileri devletlerden biri olmasını istemiş ve bu yöndeki çalışmaların en büyük destekçisi olmuştur. Milli savunma: Havacılığın askeri amaçlarla kullanılmaya başlamasıyla, savaş alanlarına üçüncü boyut eklenmiş ve Atatürk, askeri havacılığın önemini kavramıştır. Gençlerin eğitimi: Türk gençlerinin havacılıkla ilgili her şeyi bilimsel bir şekilde öğrenmelerini istemiştir.

    Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikası nerede?

    Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikası, Kayseri'de bulunmaktadır. Türkiye'nin ilk uçak fabrikası olan TOMTAŞ (Tayyare ve Motor Türk Anonim Şirketi), 6 Ekim 1926'da açılmıştır. Fabrika, 1928 yılında çeşitli nedenlerle kapanmış, 1931 yılında tekrar açılmış, 1950 sonrasında ise üretim durmuştur. 1950’de “Kayseri Hava İkmal ve Bakım Merkezi” olarak hizmet vermeye başlayan fabrika, 1970’li yıllarla beraber uçak sanayisinin tekrar ivme kazanmasıyla yeniden canlanmıştır.

    Atatürk uçak fabrikasını ne zaman kurdu?

    Türkiye'nin ilk uçak fabrikası olan TOMTAŞ (Tayyare ve Motor Türk Anonim Şirketi), 6 Ekim 1926 tarihinde açılmıştır. Kayseri Uçak Fabrikası ise 1931 yılında aynı isimle yeniden açılmıştır.

    Atatürk havacılık için ne dedi?

    Atatürk'ün havacılık ile ilgili bazı sözleri: "İstikbal göklerdedir. Göklerini koruyamayan uluslar, yarınlarından asla emin olamazlar". "Bütün tayyarelerimizin ve motorlarının memleketimizde yapılması ve hava harp sanayinin bu esasa göre inkişaf ettirilmesi icap eder". "Kanatlı bir gençlik, memleketin geleceği bakımından en büyük güvencedir. Bir gün batılılar Ay'a ayaklarının izlerini bırakacaklarsa, bunların arasında bir de Türk'ün bulunması için şimdiden çalışmalara girişmek, aşamalar kaydetmek gerekir". "Geleceğin en etkili silahı da, aracı da hiç kuşkunuz olmasın tayyaredir. Bir gün insanoğlu tayyersiz de göklerde yürüyecek, gezegenlere gidecek, belki de aydan bize haber yollayacaktır. Bu mucizenin gerçekleşmesi için 2000 yılını beklemeye gerek kalmayacaktır. Gelişen teknoloji daha şimdiden bunu müjdeliyor. Bize düşen görev ise, batıdan bu konuda fazla geri kalmamayı temindir".

    Atatürk döneminde kaç tane uçak fabrikası vardı?

    Atatürk döneminde üç uçak fabrikası bulunmaktaydı: 1. Tayyare Motor Türk Anonim Şirketi (TOMTAŞ). 2. Kayseri Uçak Fabrikası. 3. THK Etimesgut Uçak Fabrikası. Ayrıca, 1936 yılında Nuri Demirağ tarafından Beşiktaş'ta bir uçak fabrikası temeli atılmış, ancak 1939'da sözleşme iptali nedeniyle üretim yapılamamıştır.