Göz izleme tekniği (eye tracking), bireylerin ne zaman, nereye baktıklarının ve baktıkları yerlere hangi sırayla baktıklarının ölçümlenip kaydedilmesini sağlayan bir tekniktir. Bu teknik, kullanıcıların ekranda nereye, ne kadar süre ve kaç kere baktıklarına, anlık ve geçmiş dikkatlerinin nerede yoğunlaştığına, niyetlerine ve zihinsel durumlarına ilişkin bilgi sağlar. Göz izleme tekniği, reklam, pazarlama, web sayfası analizleri, sürücü ve pilot eğitimleri, oyun teknolojisi, tıbbi araştırmalar ve özel eğitim araştırmaları gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Göz izleme tekniği ilk olarak 1870’li yıllarda kullanılmaya başlanmıştır. Göz izleme cihazlarından elde edilen veriler farklı şekillerde görülebilir: sıcaklık haritaları; yol haritaları; kümülatif haritalar; göz parametrelerine ilişkin istatistikler. Göz izleme cihazlarından elde edilen veriler Tobii Studio ve SMI Be Gaze gibi yazılımlarda analiz edilir. Göz izleme tekniğinin bazı avantajları şunlardır: Katılımcıların nereye baktıklarını tam olarak görülebilir. Araştırmalar sırasında görevler önceden belirlendiğinden hedefler tam olarak bilinir. Katılımcıların düşünceleri sesli olarak alınabilir. Fizyolojik veriler başka veriler ile birlikte kullanılabilir. Göz izleme tekniğinin bazı dezavantajları ise şunlardır: Webcam tabanlı bir uygulama olması nedeniyle laboratuvar ortamında yapılan araştırmalara göre daha az kesinlikte sonuç sağlar. Göz izleme sistemi ile birisinin neden bir şeye baktığını veya ne düzeyde bir odakla baktığını anlamak mümkün değildir.