Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Admin kelimesi, İngilizce "administrator" kelimesinin kısaltması olup, Türkçe'de "yönetici" anlamına gelir 12.
Adminlerin görevleri, çalıştıkları sektöre ve organizasyona bağlı olarak değişiklik gösterebilir, ancak genel olarak şunları içerir:
- Sistem Yönetimi: Bilgisayar sistemlerini ve ağları yönetmek, sorunları çözmek 12.
- Kullanıcı Yönetimi: Kullanıcı hesaplarını oluşturmak, düzenlemek ve silmek, erişim haklarını belirlemek 12.
- Güvenlik Yönetimi: Sistemlerin güvenliğini sağlamak, güvenlik açıklarını önlemek için önlemler almak 12.
- Veri Yönetimi: Veri tabanlarını yönetmek, veri yedeklemeleri yapmak 1.
- Operasyonel Yönetim: Şirketin veya organizasyonun günlük operasyonlarını yönetmek 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: