Buradasın
Access ve Excel arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Microsoft Access ve Microsoft Excel arasındaki temel farklar şunlardır:
- Kullanım Amacı: Excel, veri analizi ve finansal hesaplamalar için kullanılırken, Access büyük miktarda veriyi depolamak ve yönetmek için bir veritabanı yönetim sistemidir 13.
- Veri Depolama: Excel'de veriler yatay ve dikey satırlar halinde depolanır ve genellikle hücrelere girilir 2. Access'te ise veriler, tablolar, sorgular, formlar ve raporlar kullanılarak düzenlenir 3.
- Öğrenme Zorluğu: Excel'in kullanımı daha kolaydır, Access ise daha karmaşık bir öğrenme eğrisine sahiptir 24.
- Depolama Kapasitesi: Excel'in depolama kapasitesi daha sınırlıdır, Access ise daha büyük miktarda veriyi işleyebilir 23.
- Çoklu Kullanıcı Desteği: Access, aynı anda birden fazla kullanıcının veri tabanına erişmesine olanak tanır ve veri düzeyinde kilitleme sağlar 12. Excel'de ise tüm elektronik tablo kilitlenir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: