TV reklamları birkaç ana kategoriye ayrılır: 1. Spot Reklam: Reklam kuşağı içinde yayınlanan, genellikle 5 saniyelik kısa tanıtım filmleridir. 2. Alt Bant Reklam: Yayınlanan program sırasında ekranın alt kısmında beliren, 8-10 saniyelik hareketli reklamlardır. 3. Advertorial (Tanıtıcı) Reklam: Program sunucusu veya marka temsilcisi tarafından gerçekleştirilen, 60-90 saniyelik detaylı ürün tanıtımlarıdır. 4. Ürün Yerleştirme: Ürün veya hizmetin, televizyon programı veya dizisine entegre edilmesidir. 5. Program Sponsorluğu: Markanın, belirli bir programın sponsoru olarak adının programın başında, sonunda ve aralarında belirtilmesidir. 6. Time Code’lu Reklam: Tüm kanallarda aynı anda gösterilen reklam uygulamasıdır.