Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3D Warehouse'ta kabuk modelleme yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Model Hazırlığı: Modelinizin temel hatlarını çizim veya 2D eskizlerle planlayın 1. Referans görselleri toplamak, doğru ve gerçekçi bir modelleme yapmanıza yardımcı olur 1.
- Temel Geometri: 3D modelleme programlarında genellikle temel geometrik şekillerle işe başlanır 1. Kübikler, silindirler ve diğer temel şekiller kullanılarak modelin iskeleti oluşturulur 1.
- Detay Ekleme: Modelin kenarlarına ekstra ayrıntılar eklemek için edge loop kullanılır 1. Ayrıca, dijital heykel yapma araçlarıyla yüzeydeki çukurlar, kabartmalar ve diğer küçük detaylar eklenir 1.
- UV Mapping: Modelin 2D yüzeyine doku yerleştirme işlemi olan UV haritalama yapılır 1. Bu aşamada, modelin yüzeyini açmak ve düzleştirmek için UV haritası oluşturulur 1.
- Modelin Düzenlenmesi: SketchUp gibi yazılımlarda, indirilen modeller düzenlenebilir, ölçeklendirilebilir, döndürülebilir ve malzemeleri değiştirilebilir 4.
3D Warehouse'a model yüklemek ve paylaşmak için, modelin optimize edilmiş olması, gereksiz detaylardan arındırılmış olması ve ilgili meta verilerin (etiketler, açıklamalar) eklenmesi gerekmektedir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: