Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3D Max'ta iç içe geçme işlemi şu adımlarla gerçekleştirilebilir:
- Box (Kutu) Çizme: Create menüsünden Standart Primitives altında bulunan Box'a bir kere tıklanarak çalışma alanında kutu çizilir 1.
- Poligon Düzenleme: Kutunun çizimi tamamlandıktan sonra, ekranın sağ alt köşesinde bulunan "orbit subObject" tuşuna basılarak 3D olarak görüntülenen kutu etrafında hareket edilir ve Modify butonuna tıklanarak Edit Poly seçeneği seçilir 1.
- Select and Move: Selection kısmından Polygon seçilerek üst menüde bulunan Select and Move'a tıklanır ve işlem yapılacak kutu kenarına bir kere tıklanarak kırmızı renkli alan farenin sol tuşu ile basılı tutularak kutu istenilen yöne taşınır 1.
- Inset ve Extrude: İç içe geçecek ikinci kutu için Inset seçeneğine tıklanarak boyut belirlemesi yapılır ve değerler kaydedilir 1. Daha sonra aynı yerde bulunan Extrude seçeneğine tıklanarak ikinci kutunun çıkacağı alan belirlenir 1.
Ayrıca, Snap ayarları kullanılarak da nesnelerin köşe, kenar ve orta noktaları daha rahat bir şekilde yakalanabilir ve bu sayede iç içe geçme işlemi kolaylaştırılabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: