Satrançta her taş, kurallara göre ulaşabileceği bir karedeki rakip taşın bulunduğu kareye yerleşerek, yerinden ettiği taşı oyun dışı bırakma gücüne sahiptir; buna "taş almak" denir. Piyon, çapraz olarak düşman taşını alır. Fil, çaprazda, yolu üzerinde başka bir taş olmadığı sürece istediği kadar oynayabilir ve rakip taşları alabilir. At, satrançta yolu üzerindeki diğer taşların üzerinden atlayabilen tek taştır ve ulaştığı karedeki rakip taşları alabilir. Kale, dikey ve yatay olarak hareket edebilme yeteneğine sahiptir ve rakip taşları alabilir. Vezir, yatay, dikey ya da çapraz her yöne istediği kadar gidebilir ve rakip taşları alabilir. Şah, dikey, yatay ya da çapraz her yöne sadece bir kare hareket edebilir ve rakip taşları alabilir. Atın bir istisna olarak, hamlesini sadece o taşın karesine inerek bitirdiğinde rakip taşı aldığı unutulmamalıdır.