Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satrançta her taş, kurallara göre ulaşabileceği bir karedeki rakip taşın bulunduğu kareye yerleşerek, yerinden ettiği taşı oyun dışı bırakma gücüne sahiptir; buna "taş almak" denir 23.
- Piyon, çapraz olarak düşman taşını alır 23.
- Fil, çaprazda, yolu üzerinde başka bir taş olmadığı sürece istediği kadar oynayabilir ve rakip taşları alabilir 12.
- At, satrançta yolu üzerindeki diğer taşların üzerinden atlayabilen tek taştır ve ulaştığı karedeki rakip taşları alabilir 12.
- Kale, dikey ve yatay olarak hareket edebilme yeteneğine sahiptir ve rakip taşları alabilir 4.
- Vezir, yatay, dikey ya da çapraz her yöne istediği kadar gidebilir ve rakip taşları alabilir 4.
- Şah, dikey, yatay ya da çapraz her yöne sadece bir kare hareket edebilir ve rakip taşları alabilir 4.
Atın bir istisna olarak, hamlesini sadece o taşın karesine inerek bitirdiğinde rakip taşı aldığı unutulmamalıdır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: