Buradasın
Hasta başı test cihazlarının uygunsuzluk ve arıza durumlarında cihazın yetkili firması ile kim irtibata geçer?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hasta başı test cihazlarının uygunsuzluk ve arıza durumlarında cihazın yetkili firması ile genellikle aşağıdaki kişiler veya birimler irtibata geçer:
- Biyomedikal mühendis 4. Hastane veya sağlık kuruluşunda görevli biyomedikal mühendisleri, tıbbi cihazların bakımı, onarımı ve kalibrasyonu konusunda uzman kişilerdir ve cihazda bir sorun oluştuğunda genellikle ilk müdahaleyi yaparak yetkili firmayla iletişime geçerler 4.
- Cihaz sorumlusu 4. Her bir hasta başı test cihazının (HBTC) genellikle bir sorumlusu bulunur 4. Bu sorumlu hemşire, teknisyen veya diğer sağlık personeli olabilir 4. Cihazın günlük kullanımından ve bakımından sorumlu olan bu kişi, bir sorun oluştuğunda yetkili firmaya bildirimde bulunur 4.
- Bölüm sorumlusu 4. HBTC'nin kullanıldığı bölümün sorumlusu (örneğin, yoğun bakım hemşiresi, poliklinik şefi) da cihazda bir sorun olduğunda yetkili firmayla iletişime geçebilir 4.
- Teknik servis 4. Bazı hastanelerde veya sağlık kuruluşlarında, tıbbi cihazların bakım ve onarımı için özel bir teknik servis birimi bulunabilir 4. Bu birim, cihaz arızalandığında ilk olarak müdahale eder ve gerekirse yetkili firmayla iletişime geçer 4.
- Kalite kontrol birimi 4. Hastanenin kalite kontrol birimi, cihazların performansını takip eder ve herhangi bir uygunsuzluk durumunda yetkili firmayla iletişime geçebilir 4.
Ayrıca, hasta başı test cihazlarının uygunsuzluk ve arıza durumlarında laboratuvar kontrol yetkilisi de cihazın yetkili firması ile irtibata geçebilir 4. Bu kişi, biyolog olup envanter ve iç kalite kontrol kayıtlarını tutar, HBTC'lerin temizlik, bakım ve kalite kontrolü hakkında yetkili servis ile iletişim sağlayarak kullanıcılara eğitim verilmesini sağlar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: