• Buradasın

    Aile hekimim MHRS ve e-nabız farklı görünüyor ne yapmalıyım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aile hekiminizin MHRS ve e-Nabız'da farklı görünmesi durumunda, aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    • Aile hekimliğine başvuru: Aile hekimliğine gidilerek, e-Nabız'da görünen aile hekiminin doğru kişi olduğu doğrulanabilir 2.
    • e-Nabız üzerinden güncelleme: e-Nabız üzerinden aile hekimi değiştirme işlemi yapılabilir 4. Bunun için e-Nabız veya e-Devlet hesabı ile giriş yapılıp, "Aile Hekimini Değiştir" seçeneği takip edilmelidir 4.
    • MHRS desteği: MHRS'den randevu almak için ALO 182 Çağrı Merkezi aranarak destek alınabilir 3.
    Eğer sorun devam ederse, mhrsyardim@saglik.gov.tr adresine e-posta göndererek MHRS desteği talep edilebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MHRS ve e-Nabız aynı mı?

    MHRS (Merkezi Hekim Randevu Sistemi) ve e-Nabız aynı değildir, ancak birbirleriyle ilişkilidir. MHRS, farklı hastaneler ve branşlar için hızlıca randevu almayı sağlayan bir sistemdir. Her iki sisteme de aşağıdaki platformlardan ulaşılabilir: MHRS web sitesi (mhrs.gov.tr); MHRS mobil uygulaması; e-Nabız. e-Devlet üzerinden de hem MHRS'ye hem de e-Nabız'a giriş yapılabilir.

    E-nabızdan aile hekimini nasıl değiştirebilirim?

    E-Nabız üzerinden aile hekimi değiştirmek için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Nabız sistemine giriş yapın. e-Nabız hesap bilgilerinizle ya da e-Devlet hesabınız üzerinden giriş yapabilirsiniz. 2. Profil bilgilerinizi kontrol edin. Adınız ve soyadınızın göründüğü sütunda, mevcut aile hekiminizin adı ve altında "Aile Hekimini Değiştir" yazısı yer alır. 3. Konum bilgilerinizi girin. Güncel adresinizi seçerek uygun aile sağlığı merkezlerinin görüntülenmesini sağlayın. 4. Değişiklik gerekçenizi belirtin. Adres değişikliği, erişim kolaylığı, ilk kayıt gibi nedenlerden birini seçin. 5. Aile sağlığı merkezini seçin. Güncel ikamet bilgilerinize göre uygun aile sağlığı merkezlerini seçin. 6. Yeni aile hekiminizi seçin. Aile sağlığı merkezinde görevli, 4 binden az kişiye bakan aile hekimlerinden birini seçin. 7. Aile Hekimini Değiştir butonuna tıklayın. Tüm bilgilerin doğruluğunu kontrol ettikten sonra bu butona tıklayarak işlemi onaylayın. Aile hekimi değişikliği 3 ayda bir kez yapılabilir.

    E-Nabız sistemi nasıl kullanılır?

    e-Nabız sistemini kullanmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet üzerinden giriş. 2. Arama çubuğuna “e-Nabız” yazma. 3. “Sisteme Giriş Yap” seçeneğine tıklama. 4. Aydınlatma metnini onaylama. 5. Profil oluşturma. e-Nabız mobil uygulaması veya web sitesi üzerinden tüm işlemler gerçekleştirilebilir ve sağlık verilerindeki değişimler takip edilebilir. e-Nabız sistemini kullanmadan önce bir sağlık uzmanına danışılması önerilir.

    Aile hekimi değişikliği e-Nabızda ne zaman görünür?

    Aile hekimi değişikliği e-Nabız'da, değişiklik talebinin yapıldığı tarih aralığına göre farklı zamanlarda görünür: Her ayın 5'i ile 24'ü arasında yapılan değişiklikler, aynı gün gece 23:59'da gerçekleşir. Ayın 25'inden sonraki ayın 5'ine kadar olan değişiklik talepleri ise sonraki ayın 4'ünde gece 23:59'da onaylanır. Değişiklik gerçekleştikten sonra iptal işlemi yapılamaz.

    Aile hekiminde yapılan testler e-nabızda görünür mü?

    Evet, aile hekimliğinde yapılan testler e-Nabız sisteminde görünür. Tahlil sonuçlarına e-Nabız üzerinden ulaşmak için sisteme giriş yapılması gerekmektedir.