• Buradasın

    112'den gelen hastadan ücret alınır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    112 Acil Ambulans ile hastaneye gelen hastalardan ücret alınmaz 235.
    Sağlık Bakanlığı'nın açıklamasına göre, özel hastanelerin acil servislerine 112 Komuta Kontrol Merkezi koordinasyonunda sevk ile yoğun bakıma yatışı yapılan hastalardan, başvuruya ilişkin taburcu edilinceye kadar sunulan tüm sağlık hizmetlerinden ilave ücret alınamaz 2.
    Ancak, bazı özel hastanelerde acil servis hizmeti için hastalara belgeler imzalatılmakta ve bu belgelere dayanılarak ücret talep edilebilmektedir 14. Bu tür durumlarda, Yeşil Alan Genelgesi'ne uygunluğun kontrol edilmesi ve gerekli mercilere başvuru yapılması önerilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sigortalı hastanede para öder mi?

    Sigortalı, hastanede belirli durumlarda para ödemek zorunda kalabilir. Ödenecek tutarlar şunlardır: - Muayene Katılım Payı: Genel sağlık sigortalısı veya bakmakla yükümlü olduğu kişiler, ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi için katılım payı öder. - İlave Ücret: SGK ile anlaşmalı özel hastanelerde, SGK'nın ödediği tutarın üzerinde bir bedel talep edilebilir ve bu fark ücreti olarak adlandırılır. Ancak, bazı durumlarda sigortalı para ödemez: - Resmi kurum hekimlikleri, verem savaş dispanseri ve aile hekimleri gibi yerlerde tedavi ücretsizdir. - Acil durumlar ve belirli sağlık hizmetleri (diyaliz, kanser tedavisi gibi) için ilave ücret alınmaz.

    Sevk ile gelen hastadan ücret alınır mı?

    Sevk ile gelen hastalardan, ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmeti sunucularında (devlet ve üniversite hastaneleri gibi) %50 indirimli olarak 10 TL ücret alınır. Ancak, Resmi Gazete'de "sevkli hastalar" ibaresi yer almadığı için, bu indirim doğrudan tüm hastalara uygulanmakta ve böylece sevkli-sevksiz ayrımı yapılmaksızın herkes indirimli ücretten yararlanabilmektedir.

    Acil servise gelen hastaya neden para verilir?

    Acil servise gelen bir hastadan para talep edilmesinin bazı nedenleri: Yeşil alan kapsamına giren durumlar. Poliklinik girişi gibi gösterme. Acil servislerde ücret talep edilmesi durumunda, hastanın fatura veya ödeme makbuzunu saklayarak hastane yönetimine, Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi'ne (184) veya Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurma hakkı vardır.