• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    WOOP (Wish, Outcome, Obstacle, Plan) hedef belirleme yöntemi, bireylerin hedeflerini daha gerçekçi ve ulaşılabilir hale getirmelerine yardımcı olur 12.
    WOOP'un faydaları:
    • Motivasyonu artırır: Pozitif görselleştirme ve engellerin tanınması, bireyleri hedeflerine ulaşmak için harekete geçirir 14.
    • Öz düzenlemeyi destekler: Bireylerin davranışlarını izlemelerine ve ayarlamalarına olanak tanır 1.
    • Zihinsel hazırlık sağlar: Engelleri önceden düşünerek, sürprizleri azaltır ve başarıya odaklanmayı artırır 2.
    Kullanım adımları:
    1. Wish (Dilek): Hedefin belirlenmesi 12.
    2. Outcome (Sonuç): Hedefin gerçekleşmesinin getireceği faydaların hayal edilmesi 14.
    3. Obstacle (Engel): Hedefe ulaşmada karşılaşılabilecek iç engellerin belirlenmesi 14.
    4. Plan (Plan): Engelleri aşmak için somut adımların planlanması 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    WOOP tekniği nedir?

    WOOP tekniği, psikolog Gabriele Oettingen tarafından geliştirilen bir hedef belirleme yöntemidir ve "Wish" (Dilek), "Outcome" (Sonuç), "Obstacle" (Engel) ve "Plan" (Plan) kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Bu tekniğin dört adımı şunlardır: 1. Dilek: Ulaşmak istenen spesifik ve anlamlı hedefin belirlenmesi. 2. Sonuç: Hedefin gerçekleştirilmesi durumunda ortaya çıkacak olumlu sonuçların ve faydaların hayal edilmesi. 3. Engel: Hedefe ulaşmada karşılaşılabilecek iç ve dış engellerin belirlenmesi. 4. Plan: Belirlenen engelleri aşmak için somut ve gerçekçi bir plan yapılması. WOOP tekniği, kişisel, eğitimsel ve profesyonel hedeflerin belirlenmesinde kullanılabilir ve olumlu düşünmeyi, aynı zamanda zorlukları gerçekçi bir şekilde değerlendirmeyi teşvik eder.

    OOP ve OOP olmayan nedir?

    OOP (Nesne Yönelimli Programlama) ve OOP olmayan kavramları, yazılım geliştirme yaklaşımlarını ifade eder. OOP, programların tasarımında verilerin ve işlemlerin birbirine bağlı nesneler olarak düzenlendiği bir yaklaşımdır. Bu programlama paradigması, dört temel ilkeye dayanır: 1. Kapsülleme: Nesnelerin iç yapılarının gizlenmesi ve sadece gerekli bilgilerin dışa sunulması. 2. Soyutlama: Karmaşık sistemlerin sadece önemli özelliklerinin kullanıcıya sunulması. 3. Kalıtım: Bir sınıfın başka bir sınıfın özelliklerini ve davranışlarını devralması. 4. Çok Biçimlilik: Aynı işlevin farklı nesnelerde farklı şekillerde çalışabilmesi. OOP olmayan programlama ise, bu ilkeleri kullanmayan ve programları sadece bir komut dizisi veya işlev kümesi olarak gören geleneksel programlama yaklaşımını ifade eder.