Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Carl Hovland'ın teorisi, ikna ve tutum değişikliği üzerine odaklanır 12. Hovland, bu süreçte üç ana faktörün etkili olduğunu öne sürmüştür: kaynak, mesaj ve seyirci 12.
Hovland'ın teorisinin temel ilkeleri:
- Kaynak: İkna edici mesajın kaynağı, güvenilir ve uzman biri olduğunda daha etkili olur 15.
- Mesaj: İki taraflı mesajlar, tek taraflı mesajlara göre daha ikna edicidir, çünkü her iki tarafın da gösterilmesi ve ardından kendi görüşünün doğru olduğunun açıklanması önemlidir 1.
- Seyirci: Zeki ve kültürel farklılıkları olan seyirciler, daha geçerli argümanlarla ikna edilir 1.
Hovland ayrıca, sosyal öğrenme teorisini de geliştirmiştir, bu teori tutumların gözlem ve etkileşim yoluyla oluştuğunu ve değiştiğini öne sürer 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: